Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2016 m. birželio 28 d., antradienis

Tuno salotos su kukurūzais

Pasibaigė karščiai ir mano atostogų maratonas. Aplankiau kartą Prancūziją, kokius 4 kartus Ispaniją. Sakysite, kad esu nuoboda, per mėnesį 4 kartus aplankančią Ispaniją. Ir visai aš esu ne nuoboda, nes Ispanijoje buvau vis skirtinguose miestuose, aplinkose. Pabuvojau nuostabiame kurorte Roses, kuris yra prie pat Figueres su Dali muziejumi šiaurinėje Ispanijoje. Čia nėra skirtumo kaip kalbėsi: ar ispaniškai ar prancūziškai, toks maloniai jaukus, šiek tiek turintis prancūziško rafinuotumo, bet stipriai besistengiantis būti labai ispanišku. Jeigu blogas oras, ar turite nuotaiką muziejui, tik už 10 km yra Figueres miestukas su garsiojo ispanų genijaus Dali muziejumi ar gurmaniškąja Gerona.
Alikantė su labai specifiniu skrydžiu iš Kauno. "Pigusis" Rynair su "vaikišku" naktiniu skrydžiu taip išvargina, kad atrodo, jog niekada gyvenime nebeatksrisi į šią Ispanijos dalį su gausiais apelsinų, citrinų, arbūzų, paprikų, pomidorų, melionų, persikų, česnakų, saldžiųjų svogūnų, salotų ir daug daug visokiausių ypatingai šviežių, sultingų daržovių ar vaisių derliais. Tikriausiai 10 proc. lėktuvo buvo užpildyta vaikais ir lėliukais, kurie rėkė iki išprotėjimo. Dieve gink, aš ne prieš vaikus ar skrydžius su jais, bet man buvo gaila ir jų visų suprakaitavusių, užsiverkusių, išsekusių dėl miego norėjimo, nes jau ir patys buvome ant miego ribos, kai lėktuvas lietuvišku laiku nusileido 1val. nakties. Bet iš tiesų, tai ne tai svarbiausia. Svarbiausia, kad jūra šilta, vaisiai ir daržovės nuostabiai šviežios, pigios, skanios. O kur dar milžiniška jūros gėrybių gausa? Per visą tą laiką suvalgėme tik 150 g Iberico kumpio, o visa kita buvo tik daržovės, vaisiai, sūriai ir žuvis su jūros gėrybėmis. Tai buvo tikros atostogos. Kai deginiesi ir maudaisi jūroje ar baseine, kai valgai tik laaabai skaniai, bet daug, ir kai grįžus namo svarstyklės šiek tiek išgąsdina.
O buvo dar ir Madridas. Už šią įspūdingą kelionę esu dėkinga Žirnio krautuvėlė šeimininkei, kuri mielai rekomendavo ką turime aplankyti šioje sostinėje, ką paragauti ir kur papramogauti. Aš esu nuolatinė šios parduotuvėlės pirkėja, kai užsinoriu alyvuogių, ispaniško sūrio, chorizo dešros (beje, ji čia pati geriausia) ar ypatingai skanaus Napoleono torto ar lietuviškos mėsos. Vieną dieną išsišnekėjome kaip šioje krautuvėlėje atsirado Ispanija, po to sekė pokalbiai apie ispanišką maistą, miestus, restoranus, užeigėles, valgymo ir apsipirkimo kultūrą. Olesia, nuostabiai milžiniškas Tau ačiū už visus patirtus Madride skonius.
Na ir žinoma mano meilė San Sebastian su Bilbao. Baskų kraštas prie Atlanto vandenyno su visai kita maisto kultūra, su geriausiais pasaulyje restoranėliais, miniomis ragautojų gražiausio ir skaniausio dizaino pinxtos. Čia tiesiog pasaulio SKONIO MEKA, kur nors kartą gyvenime privalome atvažiuoti, paragauti ir pajausti visą tą atmosferą ir skonį.

Taigi, po tokių visų įspūdžių, mano svarstyklės išsigando. Todėl į virtuvę atkeliavo salotos. Pakankamai sočios, bet labai skanios, o paruošiamos vos per kelias minutes.

3-4 porcijos

1 (200 g) indelis tuno savose sultyse
1 indelis virtų baltų pupelių
1 nedidelis baltas svogūnas
1 burbuolė kukurūzų (galima naudoti ir konservutous)
1 raugintas agurkas
jūros šparagai Salicornia ( jų yra pirkti Šiaurės jūra parduotuvėje, net IKI prekybos centre esu mačiusi, bet galima ir be jų)
šviežių petražolių žiupsnelis
ypač tyras alyvuogių aliejus


Išvirkite kukurūzo burbuolę. Į verdantį vandenį įdėkite kukurūzo burbuolę, įberkite druskos ir virkite apie 1valandą. Atvėsinkite ir peiliu nupjaukite palei šerdį.
Svogūną, petražoles ir raugintus agurkus smulkiai sukapokite. Būtinai nusausinkite agurkus nuo susidariusio skysčio pjaustant.
Nupilkite tuno sultis. 
Suberkite į didelį dubenį kukurūzus, agurkus, svogūnus, tuną ir šiek tiek pakapotas Salicornia su petražolėmis. Viską išmaišykite kartu su šlakeliu aliejaus.

PASTABA: jeigu dėsite Salicornia jūros šparagus, jokiais būdais neberkite druskos, jos pilnai pakaks iš jų ir raugintų agurkų.





3 komentarai:

  1. Sveika sugrizusi! Atostogos skamba ispudingai, tokios tikros tikros ATOSTOGOS :) Visi pietiniai taskai man regis kvepia tik geru laiku ir nuotaika.
    Salotos tai labai geros, minute max dvi (jei neskaitam kukuruzo virimo) ir pietus ar vakariene yra.
    Skaitytoja

    AtsakytiPanaikinti
  2. Skaitytoja, kukurūzus galima ir iš konservų dėžutės panaudoti puikiausiai, tada tai jau iš viso tampa paprasčiausios:) Rekomenduoju išbandyti, manau, kad tikrai nenusivilsite.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Pasidariau dabar šitas salotas. Na, čia gal ne salotos, o kokia tai mišrainė. Sudėjau viską, ką virtuvėje radau.Ir kaip aš norėčiau tooookių atostogų, tai negaliu apsakyti.

    AtsakytiPanaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu