Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2015 m. rugsėjo 6 d., sekmadienis

Rudeniška menkė su obuoliais

Ruduo yra ruduo. Pasibaigė vasariški karščiai. Visos daržo gėrybės išdžiūvo arba neišaugo, nes tiesiog užaugo beržai ir nebeleidžia saulei džiuginti augančių daigelių, o  tada jie tiesiog nustoja augti. Ir ne tik todėl, bet ir prisimenant vasaros pradžią, kai buvo šalta ir visi verkėme - kur ta vasara? Tai kur gali kas nors augti neprižiūrėtas? Saulės užgožtas? Iš pradžių užšaldytas, o po to perkaitintas? Sutinku, kad niekas. Šiais metais man galutinai nusileido rankos ir nustojau džiaugtis savo daržu, kurio žiauriai fantastiškas dydis 5x6 žingsnių. Nutariau, kad gana tyčiotis iš gamtos, o jai iš manęs. Nebeauginsiu gėrybių, tegul tai daro profesionalai, kurie sugeba išspausti įspūdingą derlių ir dar be chemikalų. O aš tapsiu absoliučia miestiete ir eisiu maloniai su krepšeliu apsipirkinėti pas ūkininkus ar užsisakinėti pas draugus, pažįstamus, močiutes sezoninių daržovių. Žodžiu, jeigu mūsų sodyboje iš mažutėlių liaunų berželių užaugo miškas, aš tiesiog privalau keistis ir taikytis prie gamtos. Nuo šiol eisiu grybauti, o ne užsiiminėsiu daržininkyste.
Žinoma, dar džiaugiuosi, kad tame mano miške auga viena kita obelaitė, kriaušė ir fantastiška slyva. Nežinau kiek ilgai aš visu šituo savo asmeniniu gėriu džiaugsiuosi, nes beržai galingai žengia į dangų ir savo lajomis bei šaknimis užgožia mano sodą, kažkada galvotą, kad beržai niekada taip neužaugs ir neužgoš mano gėrybių. Ech, atrodo, kad apsibliausiu, kai pamatau kad vis labiau ižgujamas mano sodas kaip šiais metais tai atsitiko mano darželiui. Tačiau gyvenimas nestovi vietoje. Prisirinkusi savo sode obuolių, pasiūliau fantastiškai skanų rudeninį menkės patiekalą.

3 porcijos

500 g menkės file
3 obuoliai
1 arb.š. garstyčių grūdelių
1/4 arb.š. malto cinamono
1 arba.š. rudojo cukraus
1 arb.š. ghee sviesto
raudonėlis
itin tyro alyvuogių aliejaus
Įkaitinkite orkaitę iki 90 laipsnių. Menkę pabarstykite druska, raudonėliu. Įdėkite kepti supjaustytą porcijomis žuvį 15 minučių.
Keptuvėje ištirpinkite sviestą, sudėkite garstyčių grūdelius. Apkepkite juos. Nuluptus ir supjaustytus obuolius suberkite į keptuvę su garstyčiomis. Šiems apkepus, išmaišykite. Apiberkite cinamonu, ruduoju cukrumi. Švelniai išmaišykite.
Visas procesas turėtų trukti maždaug tiek pat, kiek ir kepa žuvis.
Sudėkite žuvį, obuolius į lėkštę, pašlakstykite itin tyru alyvuogių aliejumi ir papuoškite mėta.
Patikėkite, žiauriai skanu :)




2 komentarai:

  1. Odeta, labai gardžiai atrodo! Aš ilgą laiką su menke nedraugavau, nes negaudavau šviežios, o ta maksiminė šaldyta tai... Bet prieš porą savaičių vyras jų prigaudė Danijoje, o vakare šeimininkai parodė, kaip tradiciškai paruošti (beje, irgi su garstyčių padažu, tik be obuolių) - buvo be galo skanu. Žodžiu, pavydžiu aš jums "Šiaurės jūros" :)
    Beržai - be galo gražūs medžiai, bet jeigu jie pasikėsintų į mano sodą ir daržą, tai ko gero be gailesčio būtų praretinti :) Na, bet nuosavas beržynas grybavimui savo kieme - irgi gerai. Mano tėtis nemenką beržyną šalia namų užveisė, sumažinęs pievų plotą - dabar džiaugiamės :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kristina, menkė mano viena mėgiamiausių žuvų. Man ji labai skani tiek lietuviška, tiek "importinė". Žinoma, pastaroji stambesnė, bet vis tiek man ir vietinė labai skanu. Dar labai skanu šita žuvis su mocarela. Kada pabandyk :)
      O už beržus irgi su vyru svarstome ką daryti. Gaila, bet greičiausiai, kaip Tu ir sakai, teks beržus aukoti, nes jų laaabai daug, o vaismedžių tik keli :)

      Panaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu