Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2014 m. birželio 15 d., sekmadienis

Otas keptas žemoje temperatūroje su šparagais

Man labai svarbu, kad mano gaminamame maiste būtų kuo mažiau riebalų.
Majonezo indelio man užtenka pusei metų ar ilgiau, grietinė valgoma tik su blynais ar virtiniais, na ir cepelinais ar kugeliu, kurie būna mūsų namuose itin retai. Net pavasarines salotas, bent jau taip mes jas vadiname: ridikėliai, agurkai, svogūnų laiškai ir salotos, kuo toliau tuo labiau valgome su aliejumi ir citrinų sultimis. Tik kartais, pasiilgus to seno gero ir teisingo skonio, sumaišome su grietine. Ta tikra, riebia, teisinga, mažiausiai 30% riebumo.
Todėl maistą dažniausiai troškinu,  kepu orkaitėje ar verdu garuose ir nesvarbu, ar tai būtų mėsa ar žuvis, net gi daržovės: Paukštienos keksiukai , Žuvis kopūstuosepupelių troškinys. Geriau aš po garinimo, kepimo orkaitėje palaistau šviežiu itin tyru alyvuogių aliejumi, tada jaučiu ir maisto, ir aliejaus aromatus. O ir šiaip man aliejus su duonos kriaukšlele yra nerealus užkandis. Žinoma, aliejus turi būti tas ypatingas, su sklindančiu vaisiškai gaiviu žolės poskoniu. Kartais mėgstu pikantiškesnį, ypač jeigu ragauju su duona.
Šiuo metu mano aliejų favoritai: Primo, Titone, Jenuta Merzetti.
Dar labai patinka aliejų maišyti su balzamiko padažu (actu), ne tuo dirbtinai sutirštintu, bet iš brandumo sutirštėjusiu. Naudoju: Giuseppe giusti, Mussini, Bellomo Monte.
O kokius jūs naudojate aliejus, balzamikus?

Sekmadieniniai mūsų pietūs:)

Otas
Provanso žolelės
jaunos, tik ką pasirodžiusios turguje bulvės
šparagai
šviežio baziliko lapeliai
pinijų riešutai
aliejus Primo
Išpjaustykite oto filė. Žuvies filė šiek tiek pabarstykite provanso žolelėmis. Ant skardos paklokite kepimo popierių, sudėkite prieskoniuotą žuvį ir kepkite orkaitėje, įkaitintoje iki 80 laipsnių 15 minučių.
Bulvių ploną odelę nuskuskite ir virkite garpuodyje 30 minučių. Šparagus nuplaukite, kotelius nulaužykite ties jų lūžimo vieta, garpuodyje virkite 4 minutes. Perplaukite šaltu valdeniu, kad išliktų gražiai žali ir traškūs.
Baziliko lapelius sukapokite ir sumaišykite su pakepintomis pinijomis, ypač tyru alyvuogių aliejumi ir žiupsneliu druskos. Užliekite patiekalą.
Pastebėjimas: žuvis buvo per plona, reikėjo kokias 5 minutes mažiau kaitinti arba žemesnėje temperatūroje. Jeigu kepsite ploną žuvį žemoje tempratūroje, tai kepkite 70 laipsnių temperatūroje 10 minučių, jeigu storesnę, pavyzdžiui lašišą, tada jau iki 80 laipsnių įkaitintoje orkaitėje ir 20 minučių.




10 komentarų:

  1. Odeta, visiškai pasirašau po tavo mitybos principais. Tik majonezą tai aš po Velykų (ir tų 2-3 suvalgytų su kiaušiniais šaukštelių) šveičiu be gailesčio į šiukšliadėžę, kad šaldytuve vietos neužimtų:) O kas dėl garuose ruoštų patiekalų, tai jie - mano džiaugsmas ir laimė. Žinoma, tam reikia gerų produktų (nes jei šaldytą "heką" iš maximos taip paruoši, tai net tyriausias alyvuogių aliejus nepadės:)). O šiaip tai man irgi šviežia duona, padažyta į aliejų - absoliučiai neatsispiriamas gardėsis. Be alyvuogių aliejaus mano virtuvė būtų ne virtuvė.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Nida, vava hekai pas mus karaliauja virtuvėse, o taip norisi, kad tos žuvies pasirinkimas vis gausėtų, kad drąsiai būtų galima nusipirkti šviežią krevetę ar oto gabalėlį:) O jeigu dar ant pakepintos duonos uždėti smulkiai kapotų pomidorų, užlietų aliejumi...iš viso pasaka:)

      Panaikinti
    2. Prie duonos su pomidoriukais ir aliejum sviezias bazilikas nerealiai kartu tinka, klasika nemirstanti :) Ai, na ir vyno taure aisku :D
      Skaitytoja

      Panaikinti
  2. Taip taip, mes irgi nedaug majonezo valgom. Nors grietinės įdedam dažnokai. Tik negaliu pasakyti kokį alyvuogių aliejų naudoju. Dabar turiu 4 skirtingus buteliukus iš Vokietijos atvežtus, bet aišku, kad ne vokiško aliejaus ir naudoju. O šparagų kaip noriu, kad negaliu...Lietuvoje niekad nesu valgiusi skanių šapragų. O ten kur planuojam važiuoti pagyventi, tai kraštas verčiasi šparagais, tai tikiuosi per kelis metus atsivalgyti.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Dovile, dabar jau ūkininkai augina ir galima nusipirkti šviežių šparagų. Skonis tikrai skiriasi nuo tų maximinių:)
      O tada jau receptais turėsi dalintis su mumis:)

      Panaikinti
  3. As visada sakiau, kad sveika gali buti ir skanu ;) Nerealus patiekalas :) Si savaitgali ir as neatsispyriau bulvytem, oh my kaip skanu buvo!
    O del aliejaus - tai Primo jau kelintas butelis pas mane spinteleje, kolkas neatsidziaugiu juo. Man tai idealus siuo metu, toks, kokio jau senokai ieskojau. Ir pritariu Nidai - gera kokybiska duona su alyvuogiu aliejum - mmm.... As dar kartais ipilu balzamiko acto i alieju ir dazom duonele prie vyno taures ;)
    O vasara as neatsispiriu kartais pirmasias darzoves susimaisyti su grietine, kaip Dovile minejo :) Taip ukiskai, bet kaip skanu buna! Turbut kad pirmosios normalios darzoves po ziemos buna :)
    Skaitytoja

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Skaitytoja, man ts tikros ankstyvosios lietuviškos bulvytės, kažkas dieviško. Aš jų tik odelę nuvalau, jokiais būdais nelupu, neskutu ir galiu išvirtas ar ant garų ir valgyti tiesiog be nieko....
      Į aliejų aš irgi kartais balzamiko įlieju, kai norisi pikantiškiau. Ir prie vyno tobulai tinka...nereikia jokių mandrumynų:)
      Grietinė? Aha su ridikėliais, agurkėliais, svogūniukais...uch:) Norisi man dabar, po savaitės seafoodo:)

      Panaikinti
    2. Va va, su tom bulvytem taip ir yra ;) As tai net nesistengiu susilaikyti, pirmas pamaciusi iskart griebiu! Ir man labai patinka to mazytes, kurias "kiaulinem" LT vadina :D Bet man jos pacios geriausios! As irgi jas tik svariai nuplaunu, isverdu ir.. puota :D Su druskyte ir sviestuku, nieko daugiau nereikia!

      O as siandien butent tokias salotikes ir valgiau su grietine :))) Nes pas mane tokia pati savaite ana buvo - vien zuvine :)) Tai jau net man pakeitimo norisi, nekalbant apie vyro prasymus mesos :)))
      Skaitytoja

      Panaikinti
    3. Skaitytoja, man tos "kiaulinės" irgi topų topas, net iš kažkur kantrybės atsiranda jas lupinėjant, trinant, plaunant atsiranda:)
      Ką gaminai iš žuvies? Nes aš tai krevetėmis, kalmarais, moliuskiukais, kardžuvėmis ir t.t. mitau:) Bandžiau per savaitę suvalgyti metų seafood-o dozę suvalgyti:)

      Panaikinti
    4. Nors kai pasiziuriu, tai juk ne LT kaip tik mazosios bulvytes vertinamos labiau, o pas mus gaunasi atvirksciai. Bet man jos zinok pacios paciausios! Dar nukausiu ir kokias salotas is ju darysiu, jau pavasari nejauciu jokiu tu sazines grauzimu :D

      O is zuvu nieko mandro zinok, tik labai sviezia (kiek galima is pajurio) buvo: karpis, bjaurybes, rukytos (tik is rukyklos paimtos karstos) zuvys, va tokai ta savaite :) Bet mesos toj LT pusej nereikia :))) O kur kardzuve radai? As kazkada eiline diena, tiesiog maximoj nerealu tuno gabala buvau radusi, pagal tave gaminau irgi, buvo nereali vakariene. Tokiu grozybiu galetu dazniau pasiulyti :)
      Skaitytoja

      Panaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu