Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2014 m. balandžio 2 d., trečiadienis

Silkė su pomidorais

Paskutiniu metu niekur nerandu pirkti skanios silkės. Turėjau vieną tašką, kažkur dingo, atradau kitą, bet tas pradėjo silkę pusžalę pardavinėti. Kartą nusipirkau tokią, kad kitą dieną jau kvapelis nekoks pradėjo sklisti. Žodžiu, skelbiu didelį  SILKINĮ SOS! Gal kas žinote ir galite rekomenduoti, kur galima Vilniuje nusipirkti skanios silkės?
Tuo pačiu noriu pasidalinti savo atrastuoju silkiniu TOP-u mano virtuvėje. Galiu taip pagamintą silkę valgyti kelis kartus per dieną, o atėjus svečiams ši užkanda dingsta nuo stalo greičiausiai. Kaip protingi žmonės sako, dabar ji pas mus "ant bangos". Žinoma, kažkada aš jos atsivalgysiu, bet paįvairinimui tarp visų kitokiais būdais ruošiamų silkių, ji užims pagarbią vietą.

1 silkės file
1 raudonasis svogūnas
250 g vyšninių pomidorų
1/2 raudono saldžiojo pipiro
1-1,5 valg.š. balzaminio acto
3 valg.š. saulėgrąžų šaltai spausto aliejaus
1 valg.š. citrinos sulčių
1 arb.š. rudojo cukraus
2 valg.š. kapotų šviežių kalendrų
malti juodieji pipirai


Silkę išdorokite, supjaustykite norimo dydžio gabalėliais. Svogūną supjaustykite riekelėmis, pomidoriukus ketvirčiais, pipirą juostelėmis, sukapokite kalendrą. Sumaišykite. Atskirame indelyje išmaišykite aliejų, balzaminį actą, citrinos sultis, cukrų, pipirus. Jeigu trūksta ar saldumo ar rūgštumo, papildykite pagal savo skonį. Užliekite susmulkintas daržoves ir paspausdami jas šaukštu, sumaišykite su padažu. Užliekite silkę ir palaikykite apie 1/2 valandos skoniams susigerti.


20 komentarų:

  1. Jau nukopijuota ir bus išbandyta. Labai mėgstu silkės+pomidoro kombinacijas, šis receptas būtent man :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Segebute, man tai kazkoks atradimas...man cia topas saltai spaustas saulegrazu aliejus....siandien kaip tik buvo draugai ateje...suvalgyta sita porcija ir net pritrukome:)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Nu žinok nesusiturėjau ir šiandien pat išbandžiau tavo silkės receptą. Labai sultingas, spalvingas ir gardus patiekalas. Sakyčiau, kad tiktų ir kiti aliejai paįvairinimui: pvz. kanapių, šalto spaudimo alyvuogių, ar dar koks kitoks kvapnus aliejus - viskas, kas dera su balzaminiu actu. Aš jau esu šiek tiek "prisidžiaugusi" šalto spaudimo saulėgrąžų aliejumi, tad sekantį kartą bandysiu ruošti su kitu aliejumi ir tada jau "postinsiu" į savo "blogą" :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aciu, kad isbandei ir dziaugiuosi, kad nenusivylei:) Manau, kad tikrai tiks su kitais aromatingais aliejais. O su saulegrazu aliejumi, pas mane atvirksciai, kaip tik esu labai senai ji pirkusi.

      Panaikinti
  4. Odeta, patiekalas atrodo nuostabiai! Silkės ir pomidorų derinys man labai patinka, o mano vyras išvis dėl jo pamišęs. Tik man visuomet gaila, kad žiemą, kai pas mus būna geros silkės, nebūna gerų pomidorų, o vasarą, kai būna gerų pomidorų, nebūna geros silkės:) Bet "sugriešysiu" su pirktiniais pomidorais ir šitą patiekalą vis tiek artimiausiu metu būtinai išmėginsiu. Gaila, kad esi Vilniuje, nežinau, kur ten rasti geros žuvies. Bet jeigu kartais važiuotum link Alytaus, Marijampolės ar Druskininkų, tai tarp Kauno ir Prienų yra toks tvenkinių apsuptas Išlaužo miestelis, gyvenantis iš to, kad vieni augina žuvį, o kiti ją pardavinėja; žuvų ūkis, kaip skelbiama, ekologiškas. Tai va, ten aš perku gyvą ir visaip rūkytą labai šviežią, čia pat sugautą žuvį, o viename kioske prie pat kelio tokia moteris pardavinėja puikiausią silkę. Kiek suprantu, tą silkę ir dar kelių rūšių jūrines žuvis ji mažais kiekiais atsiveža iš Klaipėdos ir taip papildo vietinį asortimentą. Deja, vasaros sezono metu, kai nedaug gerų jūrinių žuvų, o ir tas pačias sunku transportuoti/laikyti, kioskas užsidaro, lieka tik firminė vietinės žuvies parduotuvė.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kristina, dėl silkės ir pomidorų nebuvimo reikiamu laiku, tai sutinku visu 100%. Tačiau šį kartą nusipirkau vyšninių pomidoriukų, o šie netgi kvepėjo. Tai puoliau viską su jais gaminti ir mėgautis jų aromatu:) Vilniuje atveža iš Išlaužo visokių rūkytų žuvų, vyniotinių į Vilnių: ūkininkų, Tymo turgelius. Kartą esu netgi nusipirkusi vyniotinio ir buvau maloniai nustebusi, kad visai skanus buvo. O rūkytos žuvies mes nesame dideli mėgėjai, kai užsimanome, tai patys išsirūkome (sodyboje turime rūkyklėlę pasistatę), nors dažniausiai aš daržoves rūkau: salierus, morkas, burokus...nerealiai skanūs gaunasi salierai. Šviežios žuvies nemačiau, kad būtų atvežę iš Išlaužo. Bet reikės atidžiau pasižiūrėti:) Ačiū už pasidalinimą info:)

      Panaikinti
  5. Odeta, sveika, sis patiekalas atrodo toks pavasariskai gaivus! Turbut sunku isivaizduoti, taciau neesu valgiusi silkes ir pomidoru derinio.... :)) Bet beziurinti jau norisi bandyti. Si savaitgali ir bandysiu, manau bus super skanu :) O kur geros silkes gauti...deja irgi nepatarsiu, nesam "to" tasko atrade ir irgi ieskom.
    Skaitytoja

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Skaitytoja, tai būtinai turi išbandyti, nes nerealiai skanu. Jeigu neturi saulėgrąžų aliejaus pabandyk su kitu, kvapniu, nes būtent aliejaus aromatas ir yra "vinis" šioje silkutėje:)
      Jeigu kartais aptiksi teisingą silkės tašką, pasidalink, prašau:)

      Panaikinti
    2. Saulegrazu alieju jau labai senai bepirkau... Bet bus proga prigriebti nedideli buteliuka, jei jau jis cia toks svarbus ingredientas :) Siaip tai tikrai nedelsiu, greitu metu bus isbandyta. O tasku tikrai pasidalinsiu, jei tik rasiu kazka gero ;)
      Skaitytoja

      Panaikinti
    3. Aš irgi buvau senai pirkusi, tai dabar negaliu atsidžiaugti ir visur pilu...bet praeina kiek laiko ir atsiprašau savo ištikimojo alyvuogių aliejaus...

      Panaikinti
    4. Va va, senas geras alyvuogiu aliejus :) Beje, Uzupio krautuvelej atradau nerealu! Man dabar jis top'as, laaabai skanus, toks svelnus svelnus "Primo" aliejus. Jei megsti svelnu alyvuogiu alieju, rekomenduoju.
      Skaitytoja

      Panaikinti
    5. Skaitytoja, net specialiai pasižiūrėjau spintelėje, koks vis gi pas mane alyvuogių aliejus....spėk?:))))) Tas pats Primo:)))) Tikrai, pritariu Tau visu 100%, nerealus aliejus. Vertas savo kainos:)

      Panaikinti
    6. Chi chi, na cia puikiai! :))) Skoniai musu sutampa ;)
      Skaitytoja

      Panaikinti
  6. O aš turiu skanių pomidorų, bet neturiu silkės. Ir taip ištisus metus. Jau čia prisižiūrėjau tokių visokių silkių receptų, kad lietuviškos atostogos bus ištisas silkių balius :).
    Aš silkę pirkdavau Fabijoniškų ūkininkų turguje, kampe įsispraudusiame žuvies kioske-namelyje. Kitos žuvys ten gal ir nelabai, bet silkė niekada nepavedė - visada būdavo sveika drūta, ne per sūri, nesukežus. Mažu, per metus nepagedo tas silkių namelis.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Reda, tikiu, kad pas jus su silke sunku:) Bet pas mus Bordo atsidariusi rusų krautuvėlė, kurioje galima nusipirkti silkės:) Tai, kai ten būnu ir pasiilgstu silkutės, nusiperku, o šiaip tai ten nevalgoma silke, bent jau parduotuvėse. Tavo teisybė, pas jus pomidorai fantastiški:) Net seilė nutįso vien pagalvojus apie juos:)
      Aš tame Fabijoniškių turgelyje irgi pirkdavau kampiniame kioske ir džiaugiausi, bet paskutinius porą kartų "pavarė pro šoną", bijau dabar pas juos pirkti.

      Panaikinti
    2. o kaip gaila, kad silkių namelis pasišiukšlino.. bent sužinojau, kad master-šefai kurį laiką toje pačioje vietoje kaip aš silkę žvejodavo :)

      Panaikinti
  7. Reda, jeigu master-šef, tai man iki jų dar labai toli, bet stengiamės stengiamės:)))
    Pas mane viskas labai paprasta ir greita, nes esu tinginė iš prigimties:)

    AtsakytiPanaikinti
  8. Odeta, parašykite man žinutę agne.mackone@delfi.lt Turiu bendradarbiavimo pasiūlymą, nerandu Jūsų el. pašto adreso. Iš anksto dėkoju.

    AtsakytiPanaikinti
  9. Silkutė išbandyta ;) Kiek kitokia, nei buvau pratusi daryti, sakyčiau, tokia šiuolaikiška :D Bet tikrai gardi... ir man gardesnė pastovėjusi, t.y. kitą dieną ;) manau, kad dabar ji bus gan dažnai ant mūsų stalo ;)

    AtsakytiPanaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu