Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2013 m. lapkričio 10 d., sekmadienis

Šamas su wasabi bulvių koše ir karamelizuotais svogūnais

Pirmą kartą paragavimui užsisakiau iš Merkio šamo file. Atvežė jį ketvirtadienį, gražiai įpakuotą vakuume ir tikrai labai šviežią. Problema ta, kad reikia būtinai užsisakyti iš anksto, atveža jį tik ketvirtadieniais, ir tai ne kiekvieną, ir į tam tikrą vietą.
Šiandien Nida Nidos receptai labai gražiai aprašė kokia yra situacija su maisto pateikimu, prekyba Izraelyje, Rūta iš Lietuvos virėja: eksperimentai pagal Zawadzką jai pritarė, o ir aš pati apsilankiusi, bei pirkusi ne vienoje šalyje, su jomis sutinku visu 100% - pas mus nėra serviso, nėra Lietuvoje spontaniškumo apsipirkime. Mes žmonės lietuviai viską turime planuoti: kada eiti apsipirkti, ką pirkti, valgyti ir t.t.? O po buitiškų dalykų planavimo prasideda gyvenimo planavimas ir nebelieka to džiaugsmingo spontaniškumo, kvėpavimo, bendravimo. Esame visi susirūpinę: ką veiksime, ką gaminsime, kaip bendrausime, kaip elgsimės, ką apie mus pagalvos ar pasakys, galiausiai prieiname iki tos būsenos, kad nebežinome ar kvėpuoti galima? Nėra pas mus to spontaniško džiaugsmo, nes pamatę žuvį mes iš karto suabejojame jos šviežumu, o jeigu ji neišdarinėta - apima panika, kaip reikės išdarinėti, tada nusprendžiame, kad geriau iš viso jos nereikia ir pasirenkame kiaulieną, kuri aiški iki kaulų-smegenų. Jeigu guli jautienos išpjova, ji būtinai guli vakuume ir gali nusipirkti tik 1,5kg, o tau tereikia 200 g ir niekas tau neatpjauna tų gramų. Truputis po trupučio ir tas mūsų norų neišsipildymas verčia mus nustoti šypsotis, bendrauti. Mes tampame tokie planingi, tarsi robotai, nors gilumoje esame tokie nuostabūs žmonės, kurie bendrabutyje po sesijų išsivirdavome košę iš kirvio ar giliu sovietmečiu sugebėdavome iš nieko balius ištaisyti:).
Šiandien buvau "Mano Guru" kavinėje, kur ryte vyko prekyba sūriais ir duona. Gera, jauku buvo matyti kaip prekybininkai maloniai bendravo su pirkėjais, kaip pirkėjai kantriai laukė, kol tėvelis su lėliuku apsipirko be eilės. Man viskas taip pakvipo Prancūzija, ne tik dėl sūrių, bet dėl šurmulio ir plepesių tarp pardavėjų ir pirkėjų. Tikiu, pas mus kada nors išdarinės žuvį, pjaustys antrekotus, kotletus, bus galima eiti kasdien ir pasirinkti, ko mūsų širdis geis, tiesiog šiek tiek tos tikros lietuviškos kantrybės...

Sugalvojau spontanišką receptą: Šamo file su wasabi bulvių koše ir karamelizuotais svogūnais

4 porcijos

600g Merkio šamo file
druska
grūsti pipirai
40g sviesto

10 bulvių
1 arb.š. wasabi
200g pieno
druska
šiek tiek drožto muskato riešuto

4 svogūnai
2 arb.š. medaus
1/2 arb.š. druskos
30ml aliejaus
2valg.š raudono vyno acto
1 arb.š. balzamiko su trumais padažas

Fantastiška šamo file be jokių kauliukų. Ją reika padruskinti ir papipirinti. Įkaitintoje iki 200 laipsnių orkaitėje ant grotelių, be jokių papildomų riebalų, kepti 10 minučių.
Svogūnus nulupti, perpjauti pusiau ir supjaustyti riekelėmis. Į įkaitintą keptuvę suberti supjaustytus svogūnus, kai šie suminkštės suberti druską, pašlakstyti medumi, raudonojo vyno actu, balzamiko padažu ir troškinti, kol taps minkšti ir aromatingi.
Bulves išvirkite, apibarstykite wasabi milteliais, sutrinkite, užpilkite verdančiu pienu ir dar kartą gerai išplakite, kad masė būtų vientisa.
Labai paprasti, bet nerealiai neprasti sekmadienio pietūs:)

18 komentarų:

  1. Kaip seniai aš šamą valgiau..taigi dabar norėsiu tol, kol negausiu;-) O bulvių košę tai irgi reiks wasabiais paskanint. Esu kažkada paprastų krienų įdėjusi, visai skanu buvo, bet vėl pamiršau tą paskaninimą. Kaip gerai, kad vis kas nors atmintį atgaivina.
    Aš šiandien irgi skanius pietus šeimai padariau. Kadangi turėjau daug darbo ir laaabai tingėjau dirbti, tai tempiau laiką virtuvėje. Pagaminau vištienos krūtinėlių suktinukus įdarytus su mocarela ir saulėje džiovintais pomidoriais, padariau karštų daržovių garnyrą, ryžių su visokiais paskaninimais, vienai išrankiai personai atskirai bulvių išviriau...vienu žodziu, dariau viską, kad tik nedirbt;-)))

    AtsakytiPanaikinti
  2. Dovile, rekomenduoju užsisakyti. tikrai labai skani mėsiška žuvytė:) Mes į košę bėrėme miltelius, gal su pasta kitaip būtų, bet pikantiškumas buvo vos juntamas, bet visiems labai patiko.
    Man su suktinukais kantrybės neužtenka, bet vis prisižadu, tipo Odeta, pažiūrėk: Aguonėlė gamina jų tiek daug ir taip nesudėtingai, Dovilė užimta darbu, būreliais, pasivaikščiojimais po Vilniu ir ta visokių dizainų pridaro?! Ir t.t.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Odeta, kad tie suktinukai lengvai pagaminami. Man tai baisiai sudėtingai atrodo, kai jūs a la rytietiškai ka nors gaminate su gausybe keistų prieskonių arba kokias bandeles kepate.

      Panaikinti
    2. O tos kur tortus kepa su visokiais žmogeliukais, gėlytėmis ir t.t. Man žiauru vien pagalvojus, iš kur pas žmogų tiek kantrybės, smulkmeniškumo.

      Panaikinti
    3. Joo, turiu tokią vaikystės draugę iš kiemo, kuri 3 vaikus augindama iš buhalterės patapo tokių ištaigingų tortų kepėja;-)))) Aš tortus tik gyvom gėlėm papuoščiau, kurias prieš valgydama numėtyčiau.

      Panaikinti
    4. Man tai yra kosmosas:) O apie tortų puošybą aš irgi taip daryčiau:)

      Panaikinti
  3. Kaip skaniai susiskaitė ;) o dėl to spontaniškumo - labai sutinku ir... tos mėsos gabalais kaip reikia tik gabaliuko... sunku LT, labai sunku planuoti gardžią vakarienę ;) Kaip mano vyras sako, nueisim, pažiūrėsim, ką turi, ir tada spręsim :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Neringa, bet juk kartais norisi tik TO, o jo ir nėra pirkti, nes tai ne ketvirtadienis ir ne 24 mėnesio diena. Mane tas nervina, nes aš taip mėgstu žuvį su jūros gėrybėmis, o esu priversta valgyti mėsą, nes šviežios žuvies tiesiog nebūna be tam tikros dienos savaitėje arba ta gėrybė iš viso neįvežama. Prancūzijoje, kur ir šiaip visko šviežio žymiai daugiau nei pas mus yra prekybos centrai "Grand Frais" (didysis šviežumas) kuriame visada gali nusipirkti iš viso pasaulio suvežtų šviežiausių, keisčiausių vaisių daržovių ir dar visokių kitokių gėrybių (mėsa, sūriai, žuvis, bakalėja):(

      Panaikinti
  4. Kaip skaniai viskas atrodo, neraliai uzsimaniau. Kepto samo matyt nesu ragavus, tik rukyta, primena labai vistiena :). Man siandien buvo saldumynu kepimas, naikinu namuose riesutu atsargas :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Rasa, labai skani žuvis, na ji tokia mėsiška ir nepasakyčiau, kad skonis primintų vištienos. Nebent šlaunelių:) Riešutai pas mus neužsilaiko ypač kai atsiranda šviežūs lazdyno, graikiški...

      Panaikinti
  5. Kaip gerai, kad yra bendraminčių, suprantančių maisto tiekimo ir pasirinkimo problemą. Deja, dauguma nesupranta apie ką aš kalbu, kai pradedu skųstis:) Bet blogerių tarpe tokių turbūt nėra:) Teisingai viską surašei, iš tiesų tas įspraudimas į rėmus nervina nežmoniškai. O patiekalas atrodo puikiai. Šamą aš kažkada esu ragavusi, man tik pasirodė, kad jis labai riebus. Taviškis toks nebuvo? Ir dar, ar šamas, kaip karpis, šiek tiek neturi dumblo skonio?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Nida, ačiū:) Taip, šamas yra riebi žuvis, tačiau aš ją kepiau visai be papildomų riebalų, tiesiog padėjusi ant grotelių orkaitėje (pamiršau parašyti) ir pertekliniai riebalai ištekėjo, o pati mėsa pasipūtė ir tapo tokia puri, minkšta, bet neištižusi, sakyčiau net raumeninga, bet irgi nelabai tikslus apibūdinimas, tačiau nesugalvoju kito apibūdinimo. Jokio pašalinio kvapo neturi. Mums patiko, bet dukra pareiškė, kad jai dorada žymiai skaniau.
      Bandau sugalvoti į kurią jūrinę žuvį būtų panaši, bet niekaip nesugalvoju:) Gal kažkas su vėgele, eršketu...iš tų kremzlinių giminės:)
      Tikrai yra skanesnių žuvų, bet ši visiškai kitokia, todėl siūlyčiau paragauti. Kai grįši, pabandyk užsisakyti pas Merkius,tikrai šviežią atveža:)

      Panaikinti
    2. Būtinai. Šis kontaktas tikrai pravers ateičiai:) Man, nepaisant riebumo, tas kadaise ragautas šamas labai gerus prisiminimus sukelia:)

      Panaikinti
    3. Aš šiandien dar kartą, o gal eilinį kartą paklausiau, ar jam patiko sekmadieniniai šamo pietūs, jis pritarė, kad žuvis buvo labai skani ir kad tokių pietų dar norės ne kartą:)

      Panaikinti
    4. Man tai labai skani šamo mėsa. Rieboka, bet tai galima šalia kažką lengvesnio pagaminti. Aš labai labai mėgstu ežerines žuvis, ko mano gyvenime ir netrūko. Tarp ežerų užaugau, aplink daug žvejų. Net nei jei pats nežvejoji, tai kaimynai dažnai vaišina, dalinasi, ar parduoda.

      Panaikinti
  6. Man labai skani šamo mėsytė irgi, o iš ežerinių, o gal upinių, man favoritas yra žiobrys ir karosiukai. SUskrudini apvoliotus miltuose ir su įpjautais šonais ir valgai kaip traškučius...ui nerelu, kai dabar sutriaukščiau, net saldu pasidarė:)))

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aga. Ir žiauriai skanu tik su druskyte, pipiriukais, vos miltais apvoliojus apkepti. Genialu kas paprasta. Va, šitame reikale aš su recepto įmantrumu nepersistengiu.

      Panaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu