Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2013 m. rugsėjo 18 d., trečiadienis

Triušis su moliūgais

Šį receptą publikavau žurnale "Debesys".
Tikrai neturiu paaiškinimo, bet man labiausiai patinka kaip maistas būna kramtomas. Mėsa, žuvis file ar gabalėliais, kad matyčiau visas gysleles, kauliukus. Sriubos, tai tokios, kuriose matytusi visos sudedamosios dalys, kurias perkasdama galėčiau pajusti kiekvieną skonį ar jų mišinį. Tas pats liečia ir daržoves. Man patinka matyti kiekvieną daržovės vienetą atskirai ir dėti į burną su kokiu aš pati noriu deriniu.
Taigi, mano virtuvėje itin retai ant stalo atsiranda kotletai, nes mane baugina pridedamų ingredientų kiekis: kiaušiniai, miltai, bulka, krakmolas. Jeigu jau kepu kotletus, nesvarbu ar tai mėsos ar žuvies maltiniai, stengiuosi, kad juose būtų tik prieskoniai, na gal tik koks kiaušinis (kad surištų masę) ar krakmolas (kad suminkštintų, bet ir jo stengiuosi išvengti) Kalakutienos kotletukai su pesto ir šparagais arba Beveik klasikinis totoriškas bifšteksas (šitą tai jau mėgstu). Ypač retai pateikiu trintas sriubas, nebent tai būtų Dilgėlių-kiaulpienių sriuba , bet ir trindama, stengiuosi nesutrinti iki tyrelės konsistencijos. O jau kavinėse, tai trinta sriuba man iš viso yra tabu, tiesiog kai nematau kas joje, o paragavusi dažniausiai iš viso nebesuprantu iš ko ji pagaminta. Tad valgyti "pavadinimą" nematau prasmės. Tas pats liečia, kai kavinėje, patiekalo lėkštėje pamatau iki tyrelės sutrintas bulves, morkas, moliūgus ar kitas trinamas daržoves, aš jų nevalgau, nes nežinau iš tiesų kas ir su kuo sutrinta, ar padažas ar tai garnyras. Todėl kai trinu daržoves, stengiuosi, sutrinti rupiai, kad jaustųsi visos sudedamosios dalys Jautienos kepsnys su grubiai trinta koše  arba Garinta menkė su ančiuviais ir mocarella su nerealiu moliūgų garnyru Dažniausiai sutrinu šakute ir to visai pakanka.
Todėl ir šiame patiekale, kai moliūgus sumaišiau su pakepintomis baravykų juostelėmis, gavosi nerealus skonių mišinys ir struktūra.
Tačiau aš sutinku, kad labai daug žmonių mėgsta sutrintus, sumaltus patiekalus, tad ir šiame patiekale pateiktą moliūgų košę galima labai sutrinti. Tiesiog, kiekvienam pagal savo skonį.

 triušis
1−1½ kg svorio moliūgas
1 svogūnas
2 česnakų skiltelės
8 baravykai
2 valg. š. aliejaus
druska
pipirai

Supjaustykite triušį porcijomis. Sudėkite į nedidelę skardą, pasūdykite, pabarstykite pipirais ir, uždengę folija, kepkite iki 150°C temperatūros įkaitintoje orkaitėje 1,5 valandos.
Karštį padidinkite iki 210°C temperatūros. Nudenkite foliją, nupilkite susidariusį sultinį ir triušį 10 minučių paskrudinkite. Sultinio neišpilkite, jį panaudosite vietoje padažo.
Nepjaustytą moliūgą kepkite 1 valandą iki 200°C temperatūros įkaitintoje orkaitėje.
Keptuvėje įkaitinkite 2 valgomuosius šaukštus aliejaus. Sudėkite smulkiai sukapotus svogūną su česnakais ir 10 minučių kepkite ant nedidelės ugnies. Baravykus supjaustykite plonomis juostelėmis, sudėkite į keptuvę su svogūnais ir česnakais, ir kepkite nuolat maišydami, kol suminkštės. Pasūdykite, pabarstykite pipirais.
Moliūgą nulupkite, išimkite sėklas ir sutrinkite. Keptuvėje sumaišykite su baravykų bei svogūnų mišiniu ir šiek tiek pakaitinkite, kad skoniai susimaišytų.
Patiekite moliūgų ir baravykų košę su triušio gabalėliais. Nepamirškite apšlakstyti nukoštu sultiniu!

Triušiena labai sultinga, moliūgų košė prakvipusi baravykų aromatu. Rudeniu kvepianti vakarienė:)

21 komentaras:

  1. Labai gražiai atrodo Tavo rudeninė vakarienė

    AtsakytiPanaikinti
  2. Man irgi Tavo vakariene laaabai jau prabangiai atrodo! Seniai bedarius esu is tikruju triusi, reiktu kada susigundyti...dabar tiek stirnienos turiu, kad jau net nezinau kur su ja.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Aguonėle, man atsiųsk lauknešėlį su stirniena:) Suvartosime be problemų:))))
    O jeigu rimtai, tai tik studentiškais metais esu stirnienos ragavusi. Neišsivaizduojų nei skonio nei kvapo. ir kiek esu skaičiusi, tai laukinė mėsa yra gerokai sveikesnė nei naminių.
    O dėl vakarienės, tai viskas labai nesudėtinga. Aš gi tingiu ilgai tupinėti prie puodų:) O triušis gavosi nerealiai minkštas.
    O jeigu visai ne į temą ir aš užsisakiau tą aparačiuką daržoviniams makaronams:) Gaminsiu iki išprotėjimo...:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. O liuks, lauksiu tada Tavuju eksperimentu su darzovem ;) as neturiu visai laiko ir noro....

      Panaikinti
    2. Kaip man šiandien viena moteris pakomentavo: reikia tik noro, o laikas pats savaime atsiras....nieko aš jai neatsakiau, bet pagalvojau, kad tikrai tame daug tiesos:) Man vasarą toks nenoras buvo užėjęs...suprantu:)

      Panaikinti
  4. Odeta, aš į kotletus dedu tik prieskonių, kiaušinį ir tarkuotų morkų.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. O morkas smulkiai tarkuoji? O ką jos duoda? Nes kopūstus dažnai dedu, bet morkų...?

      Panaikinti
    2. Su burokine tarkuoju ir labai daug pridedu. Nežinau ką duoda, bet vyro mama tokius kepdavo, tai ir aš stengiuosi tokius kept;-) Ir šiaip stengiuosi visur kur tik įmanoma daugiau daržovių visokiais pavidalais pridėti. Kažkada Beatos bloge skaičiau kaip ji išradingai vaikus "paslėptomis" daržovėmis maitina. Mano krikštodukra, kuri labai išranki maistui, tai kai pas mus būna visad tokių kotletų "užsako".

      Panaikinti
    3. Reikės išbandyti, suintrigavai:)

      Panaikinti
  5. Nuostabus patiekalas :) Net seiles susikaupe! Man dar patinka triusi troskinti aluje, labai skanu. Na ir aisku vyne (dabar pagavojau, kad vyne troskinti bet ka galima ir gaunasi labai vykusiai).
    O jei apie kotletus... As irgi dedu morku, dabar - cukiniju (kad jau ju naikinimas butu greitesnis), minkstumo duoda, o ir skrandziu neapsunkina :)
    Skaitytoja

    AtsakytiPanaikinti
  6. Pas mus alus gan retas svečias namuose, bet su vynu tai sutinku visu 100%.
    Viskas, kotletai jau tikrai bus ir būtinai su morkomis ir cukinijomis. Tada jūs nebedate nei batono, nei krakmolo?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Niekad nedėjau, bet žinau, kad iš senų laikų dar šeimininkės dėdavo. Bet gal norėdavo masę padidinti, kai mėsos trūko? Aš irgi už morkas, kopūstus ar cukinijas vietoje bulkų.

      Panaikinti
    2. Hehe, as alaus isvis ngaliu pakesti :) Ir pas mus jo namuose nebuna ;) tik netycia kazkada radau triusio recepta, troskinta aluje, nepamenu kodel nusprendziau tai isbandyti (ypac zinant, kad ne alaus kvapo negaliu pernesti, nemegstu nu niekaip), bet patiekalas buvo nerealiai vykes! Atsimenu ta puiku skoni iki siol :) Dar kas yra labai skanu, pamenu dariau - Guiness alaus pyragas. Nu ten irgi valgiau, alaus ne kvapo nebuvo. Bet taip, gamintu patiekalu su alum ant vienos rankos pirstu suskaiciuoju.

      O del maltinuku, tai anksciu dedavau tai dziuveselius, tai batona, tai miltu sauksta ar krakmolo. Jau kuris laikas nebededu. Kiausiniu dar imusu viena ar kelis, jie puikiai suklijuoja mase. Cukinija tarkuoju burokine tarka, morka - ta smulkesne (jei morka burokine tarkuoju, tada man noris ja pakepinti kiek, nes gaunasi kieta iskepus kotletam. O kadamgi tingiu tai daryt, tai kombainas puikiai sutarkuoja smulkiau :) ). Ir isvis, ipratau juos kepti orkaitej, nes nu tingiu prie keptuves zaisti :D Dar geras dalykas - sudeti visa mase i keksiuku formeles ir pamirsti kol kepa ;)
      Skaitytoja

      Panaikinti
    3. Skaitytoja, o kokį alu pili? Tipo Švyturio/Utenos, ar tą vadinamą gyvą iš mažųjų aludarių?
      Geras! Keksiukų formos panaudojimo idėja nereali...išbandysiu... jau rytoj varysiu kokios mėsos nusipirkti. Nes maltos mėsos negaliu ir pirkti, kažkaip netikiu turiniu:) Ir būtinai su morkomis! Užsiprogramavau, jau vien tik apie tai ir begalvoju.

      Panaikinti
    4. Nea, niekad nepilu tu masiniu alu - ir siunciu vyra, kad isrinktu ka nors gero, ko receptas reikalauja :))) As aluje isvis nenusimanau.
      O del farso - as irgi praktikuoju susimalima. Nors, tarkim is Tymo turgaus perku ir farsa, nevengiu visiskai jo, o ir kokybe jo man patinka visai. Bet, jei tik salygos buna, irgi susimalu pati, tada kaip tu sakai - zinau, kas ten yra :)
      Skaitytoja

      Panaikinti
    5. Supratau, nes man irgi kažkaip su tuo parduotuviniu alumi atrodo, kad būtų nekas.
      Geras tas Tymo turgelis, bet kažkaip vis su laiku striuka ir nespėju nuvažiuoti dienos metu. Arba jau būna viskas išpirkta kai atvažiuoju:) Gal kada išdrįsiu ir aš nusipirkti ten faršo:)

      Panaikinti
    6. Del to tai sutinku, kad laikas nekoks. As vietoj pietu kartais ten nulekiu, kol pati pradzia, tad dar pasirenku gerybiu. Bet irgi neiseina kaskart. O paskutini karta pirkau ten farsa is eriukas.lt, jie ten ir kitokiu puikiu jautienos, avienos gaminiu turi, tik rinkis :)
      Skaitytoja

      Panaikinti
    7. Reiks pažiūrėti ir į mėsas, nes aš kai žuvėdė, daugiau į jas ir dairausi:) Pas pažįstamą ūkininką nusipirkome veršiuką-jautuką su broliu pusiau, tai dabar turime nerealiausios mėsos. Garpuodyje luitą kumpio pasūdytą išgarinu ir su krienukais, majonezu ( priklausomai nuo mėgėjo) lapnojame tiek šiltą tiek šaltą:) Avienos kumpis su mėtomis...ech, skanumėlis:) reikės kada Tymui skirti laiko:)

      Panaikinti
  7. Oho, kaip fainai! As irgi nesu didele mesede, bet vyras yra ;) Tai uztat ir mesos neapleidziu, bet taip, zuvytei & visom gerybem - pirmenybe ;) O kaip fainai, kad turi su kuo per puse pirkti! Ech, pas mus aplink nera tokiu nusiteikusiu. Ir gerai kad priminei avienos kumpi su metomis, reikes avytes paieskoti kokios geresnes :)

    AtsakytiPanaikinti
  8. Aš irgi žuvytės su jūros gėrybėmis fanė, bet karts nuo karto reikia duoklę ir mėsėdžiams atiduoti:) Man tai tik avienos kumpis arba išpjova, nes kitur jaučiu riebalą:)

    AtsakytiPanaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu