Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2013 m. liepos 11 d., ketvirtadienis

Pikantiška kopūstų sriuba su kokosų pienu

Man labai patinka vidurvasaris, kai šviežios daržovės, dar visai tokios mažytės, pasirodo turguose: morkytės, kopustėliai, bulvytės, svogunėliai, agurkėliai, pomidoriukai. O kai turi nuostabiausią pasaulyje mamą, kuri dar visą šitą gėrį ir užaugina, tai kam visos tos mėsos, žuvys ar jūros gėrybės? Tiesiog viskas alsuoja: - tik daržovės, tik DARŽOVĖS!
Taip ir maitiniesi: pomidorai su aliejumi ar grietine, agurkai rauginti ar švieži, kopūstai su aliejumi ir citrinos sultimis ar majonezu, morkytę tiesiog grauži ir t.t. Taip ir gyveni žmogus lengvai, be jokių išradinėjimų, be fantazijos...kada gi daugiau paragausi tokį natūralų šviežumą?!!! Žmogus vidurvasarį  ir aptingsti. Bent jau aš tokioje būsenoje jau ne viena diena, bet visiškai dėl to savęs negraužiu, nemoralizuoju.
Sriuba man yra labai svarbi, negaliu ilgai aš be jos išgyventi. Nemėgstu aš visokių tokių iš pakelių, kubelių. Geriau išsiverdu sultinį, dalį jo užsišaldau, kad reikės jis visada būtų po ranka. O kai jo nėra, verdu su kokoso pienu, lydytu sūreliu, grietinėle ar tiesiog visiškai vandenyje. Priklausomai kokia nuotaika, koks metų laikas. Vasarą norisi šaltų sriubų: šaltibarščių, gaspačio, migdolinės, kisielinės sriubos. Tačiau kai pasirodo jaunieji kopūstai, mane užvaldo begalinis noras išsivirti sriubos ir visai nesvarbu ar už lango 30 laipsnių ar 14:)
Taigi, po ilgos litanijos, siūlau pasigaminti kopūstienę su kokosų pienu:

4 porcijos

1 nedidelė (sakyčiau mažytė) kopūsto galva
3 jaunos morkytės
2 skiltelės česnako
1 nedidelė svogūno galva
1 nedidelis pomidoras
1/2 čili pipiriuko be sėklų (kad neužgožtų kopūsto skonio)
1 skardinė lieso kokosų pieno
1 arb.š. aliejaus
šviežios kalendros
1,5 l vandens
Pomidorui nulupu odelę ir susmulkinu. Svogūną, česnako skilteles smulkiai sukapoju, morkas ir kopūstą supjaustau, čili pipirą dedu visą. Svogūną ir česnaką pakepinu. Užvirus vandeniui, sudedu morkas, pomidoriukus, svogūnus su česnakais, kopūstus, čili pipirą. Verdu 15min. Supilu kokoso pieną ir paverdu dar 5min. Apiberiu smulkiai kapota kalendra.
Labai skani sriubytė:)



8 komentarai:

  1. Aš šiandien irgi kopūstienę viriau, bet ne su kokosų pienu, o su kukuliukais iš faršo. Labai tradiciškai, bet tikėjausi, kad čia ir ir antras patiekalas bus.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Dovile, man tokie receptuokai praeina kaip "one pot":)

      Panaikinti
  2. Parsivelku.... Bent trumpam :) Labas, Odeta :) Nu ir geriu tu cia prikrovei! O su sita sriuba mane prigavai - po ilgo laiko esu nustebusi kazkoki recepta skaitydama :))) Kopustas+kokosas? Dabar jau man smalsu, turiu irgi isbandyt :) Nesu valgiusi tokios sriubos zinok.
    Kas del sriubu - as savaitgai praejusi irgi viriau ;) Pagal radom laiko pasliauzioti po miska, prisirinkom voveraiciu, tai tradicinis patiekalas is pirmu voveraiciu pa smus, nesvarbu koks oras lauke :)) Svarbiausia issivirti gera sultinuka, tada voveraites, kopusto sviezio kabalelis, pora svieziu morkyciu ir keletas "murzinu" jaunu bulvyciu. Ir daugybe krapu! Viskas :) Tokia ta musu tradicija :) O dabar toliau jau ir issidirbinet bus galima su voveraitem :D
    Del sultinio tai as su Tavimi sutinku - darau taip pat, verdu tik namini bei uzsisaldau dali. Dali supilu i maiselius, o dali - i leduku formeles, man patogu, kai reikia nedidelio kiekio sultinio kokiems padazams. Kubeliu as tuiu tiesa sakant, bet tik Eko, taciau ir tie stovi nenaudojami.... Bet kazkodel guli prieskoniu krepsely :)))
    Ir vasara yra geris tiek darzoviu svieziu! Dievinu sliauziot po turgu ir rinktis sviezias gerybes, mmmm... Ir pas mane automatiskai tokia pat statija "isijungia" - nenoriu nieko daug gamint, viskas sviezia, susipjaustai, apslakstai alyvuogiu aliejum ir ramu :))) Ir daaaaaug krapu, petrazoliu, baziliko ir kitu zoleliu :))) (man krapu manija prasideda vasara kuriam laikui :D kurios niekaip negaliu paaiskint :D bet sitas paprastas prieskonis pas mane buna kalnais naudojamas kuris laikas, matyt susije tiesiog su tuo, kad sviezia :)))) )
    Skaitytoja

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Miela Skaitytoja, džiugu, kad nors karts nuo karto "parsivelki":) Sriuba mums labai patiko ir tikrai nieko daugiau prie jos netrūko.
      Gerą idėją davei su tais kubeliais sultiniui, reikės ir man psipilstyti, o tai su peiliu kapoju, kol kokį galiuką atsignybu.
      Aš irgi daržovės, daug daug prieskoninių ir apsirijimas nerealus:) Nieko daugiau mandro nereikia....NIEKO:)
      O voveraičių dar neradau, pas mus sodyboje per didelė sausra buvo, viskas iki šio savaitgalio buvo išdžiuvę. Tikiuosi šį savaitgalį gausiu pasidžiaugti savo miške:)
      Tačiau tada kenčia mano BLOGAS, nes neturiu ką aprašyti, pasidalinti...o taip norisi, kad pakomentuotų, papasakotų savo įspūdžius, nuotaikas ar tiesiog parašytų, kad "parsivikau" :)

      Panaikinti
    2. Zinok nepergyvenk, mes irgi tik karta buvom grybu kai i soda vaziavom (o vaziuojam pastoviai), praeita savaitgali bandem irgi vaziuoti - apsisukom po pusvalandzio, miskas perdziuves. O sako Dzukija - grybu sostine... Verks dzukai (ir as, nors ir ne dzuke esu), jei lietaus nebus :)
      O kad lauki gerybiu ir ekspirementu su jom - tikiu :) Matau, kad blogai pavergia ir itraukia tam tikrai prasme visus rasytojus :) Nieko, si savaitgali (jei nelis) tikrai turetum rasti grybu, nes lyg lietucio ir buta kiek ;) O tada galesi rodyt grozius cia, pazadu uzsukt ;)
      Skaitytoja

      Panaikinti
  3. Skaitytoja, čia pas mus tai galima sakyti fantastiškas oras:) O Europoje, matei kaip? Lijo lijo šalo šalo, o dabar čirška! O aš dar planuoju išlėkti pas juos. Teks baseiną apsikabinus gulėti, o ne gėrybėmis mėgautis:((

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. na va, ir prikalbejom su orais :D Vaziuoti i soda - oras subjuro :( Tikiuosi bent po miska grybu paieskot gausis... As zinok esu silumos megeja, tai Europos oru megauciuosi :D O kazkam atostogos nusimato, tiesa? ;) Tai pasimegau, prie baseinoirgi smagu, o vakare, kai saule nurimsta - tada ir visu kitu megautis galima :)
      Skaitytoja

      Panaikinti
    2. Tai va, jokių grybų, oras visiškas "Š" buvo...gerai, kad draugai sugužėjo su žuvimis, šašlykais...apsirijome, apsigirtuokliavome, prisižvengėme:)

      Panaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu