Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2013 m. gegužės 29 d., trečiadienis

Silkės tartaras su žalėsiais

Mano mylimiausias tortas:)
Labai mėgstu silkę. Tai yra ta žuvis ir jos paruošimo stilius, kai galiu valgyti ją net pusryčiams. Sakysit košmaras? Ir visai ne, o Suomijoje, Švedijoje pusryčiams viešbučiuose labai dažnai pateikia silkę. Tą tradiciškai saldžiai rūgščią, kuri būna su garstyčiomis, kariu ar raudonojo vyno actu. Ir aš ją visada valgau ir man ji be galo skani, be to ten daug kas valgo silkę per pusryčius (nužiūrėjau)...sutinku, gal viešbučiuose tai yra normalu, bet namuose tai jau netinka. Tačiau aš, kai prisisūdau Naminio sūdymo silkė , valgau ją ir ryte ir vakare ir per pietus, kol visiškai patenkinu savo besotišką norą šios žuvies. O kad būtų nenuobodu, aš silkę gaminu vis skirtingais būdais. Šį kartą pagaminau silkės tartarą su žalėsiais, kokius tik turėjau šaldytuve:

1 silkės file
10 lapinio česnako lapeliai
5 svogūnų laiškai
5 šakelės krapų
1 agurkas
2 valg.š. aliejaus
1 valg.š. raudonojo vyno acto
Silkę labai gerai išdoroju ir sukapoju. Krapus, svogūnų laiškus, lapinius česnakus susmulkinu, o agurkus supjaustau labai plonais pagaliukais. Viską sumaišau su aliejumi, actu ir palieku skoniams susigerti vienas į kitą.
Su juoda duona valgyti šį patiekalą yra neapsakomas malonumas.

13 komentarų:

  1. Nuostabūs silkės recepčiukai, bet gal kas nors ateitų į mano virtuvę ir man silkę iškaulėtų?;-))

    AtsakytiPanaikinti
  2. Dovile, vava kauliukai čia ir yra liūdnoji dalis:) O pirktinė, be kauliukų neskani, nesivalgo....

    AtsakytiPanaikinti
  3. Ai, nieko ten tų kauliukų nėra :) Plioni ir neaštrūs, o ir gana nesudėtinga silkę "iškaulinti" - o jei dar smulkiai silkutę sukapoji - tai nė likusių per daug nesijaučia :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Rūta...yra yra tų kauliukų;( Reikia atstovėti su pincetu prie darbastalio ir "išmikroskopuoti" kiekvieną:) Užknisa juodai, bet ko nepadarysi dėl meilės silkei:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aš irgi vos ne su pincetuku rankioju, nes man turi būti tobula. Esu darbuose labai smulkmeniška-)

      Panaikinti
    2. Nu, ok, atsiimu tuos žodžius :) man, matyt, jie mažiau trukdo (kauliukai, ne žodžiai) :)

      Panaikinti
    3. Rūta, man pačiai tie kauliukai irgi netrukdo, bet labai bijau, kad dukra iškart nuo pirmo kąsnio mes valgyt vos kauliuką radus. O taip ir būna iš tikrųjų. Ech, galėtų kas rašyti blogą kaip nevalgiems vaikams maistą gamint.

      Panaikinti
  5. Odeta, pasidariau šiam vakarui tokios silkės, bet iš filė. Nėra laiko žaist, nes dar planuoju padirbėt gerai šį vakarą, kad savaitgalį patinginiaut daugiau galėčiau. Ir dar vyrą iššiunčiau vištos sparnelių, kad galėčiau pasimarinuot kuruom nors tavo nuostabiuju recepčiuku ir rytoj kepsim švęsdami savatgalio pradžią.

    AtsakytiPanaikinti
  6. Dovile, man kai "pramuša" ant silkės, nusiperku parduotuvėje file, o po to keikiuosi, kad "š" gavosi...visu gliutomatus tik jaučiu, o silkės niekaip. Todėl kaip kokia vergė medituoju su pincetu ir krapštau tuos kauliukus, kad tobula būtų. Tačiau Rūta gerai pastebėjo, kad iš tartaro (smulkiai sukapota) lengviau juos išrankioti, tikrai:)
    Dovile, labai prašau, aprašyk kaip Tau pavyko su tuos mano receptus pagal save pritaikyti:)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Na, į silkę dar įbėriau vos vos fetos sūrio, nes buvo koks 1,5 arbatinio šaukštelio likę. Silkė skani. O va bulves tai sudeginau į darbą įsijautusi;-) Vyras artimiausioje parduotuvėje vištos sparnelių negavo (kaimas gi), tai rytoj pirks ir marinuosim;-)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Dovile, man žiauriai skanu silkė su Feta ar Ricotta, su tais minkštais sūriais:) Sako pasirodė Burrata maximose...nereliausias sūris:)

      Panaikinti
  8. Odeta, tavo meilė silkei iš tiesų begalinė... Man silkės užtenka per Kūčias, bet kiekvienąkart, kai Kūčios ateina, pati savęs klausiu: o kodėl gi aš jos dažniau nevalgau?? Tai va su šiuo įrašu tu man ir priminei tą priekaištą sau, kad reikia dažniau visgi silkę skanauti:) O ta švediška saldi - tai mano meilė nuo seno.. Kas tik iš draugų važiuoja į Švediją, visada gauna iš manęs užsakymą parvežti kelis indelius su krapais, su garstyčiom...

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Nida, tačiau Lietuvoje silkė iš prekybos centrų nevalgoma. Ji pilna visokių E, kad net skonio nebejauti. Tada tenka su pincetu darbuotis, nrs taip tingisi, kad neklausk:)
      Vava pamiršau parašyti apie švediškas su krapais, bet aš irgi esu panašias pasigaminusi, nors to jų skonio dar po kol kas taip ir nepavyko išgauti:)

      Panaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu