Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2013 m. sausio 14 d., pirmadienis

Sveikuoliška vakarienė su upėtakiu

Dažniausiai mano vaizduotėje, sveikas maistas būna negražus, graužiamas ir šiaip visi kiti negatyvūs epitetai jį tegali apibūdinti. Tačiau, kai gyvenimas liepia maitintis kuo sveikiau, tai nori nenori turi pajungti savo fantaziją, kad maistas atitiktų mano įsitikinimus, estetiką ir skonį.
Taigi, kai nusipirkusi prekybos centre parsinešu milžinišką upėtakį, namiškiai pakraupsta, kad ir vėl reikės kankintis su žuvimi, kad išprotėjau su ta sveikavalgyste. O kai dar pranešu, jog valgysime druskoje keptą žuvį su garintu moliūgu bei česnakais, tai tik ir pamatau, kaip jų nosys nuknemba. Bet aš nepasiduodama toms liūdesingoms akims, ryžtingai imuosi dorotis su savo sumanymu.
Patiekalui, 3 porcijoms reikės:
1 sviestinio moliūgo (svoris 0,5kg)
1 valg.šaukšto sviesto
1 vaivorykštinio upėtakio ( kepiau visą, bet suvalgėme pusę), o svėrė jis apie 1,5kg
2 kg druskos
1 galvutės česnako
1/2 citrinos
1 česnako skiltelės
krapų
 Pagaminama, viens ir viskas. Kadangi upėtakis buvo išdorotas, tai teliko į vidų sudėti citrinos 3 riekeles, susmulkintą česnako skiltelę ir krapus. Padėti ant 0,7 kg druskos pado. Ant viršaus užberti 1,3 kg druskos, apspaudžiant, kad nesimatytų žuvies, o atrodytų kaip kalnas druskos. Kad lengviau druska formuotųsi, apipurškiu ją vandeniu (nedaug). Dedu į įkaitintą iki 220 laipsnių orkaitę kol pakvimpa žuvimi arba apie 40 minučių. Aš dažniausiai orentuojuosi į kvapą, nes žuvų būna visokiausio dydžio.
Pašovusi žuvį į orkaitę, perpjaunu moliūgą pusiau ir dedu į garpuodį kartu su česnaku garintis. Nededu jokių prieskonių. Noriu visko natūralaus ir tik natūralaus. Na gerai, įdėjau šaukštą sviesto...juk sviestu košės nesugadinsi?:)
Taigi, po pusvalandžio daržovės jau išsigarinusios, minkštutės it pūkas. Iškabinu šaukštu moliūgo masę iš odos ir sumaišau su sviestu. Tuo tarpu žuvis jau irgi maloniai kvepia, tad drąsiai traukiu iš orkaitės ir kelis kartus pabeldžiu (aūūūū...ar įleisite?:)) į druskos kalną, šis suskeldėjo. O tada lengvai nusilupo su visa oda, liko tik pati žuvis.
Beliko viską gražiai supakuoti į lėkštes ir mėgautis fantastiška vakariene.
Spaudėme suminkštėjusį česnaką į jo kiautų ir valgėme apsilaižydami ir pasižadėdami dar ne kartą taip valgyti.
Kadangi žuvis buvo didelė, tai likutį sudėjau į dėželę, kitos dienos pietums ar vakarienei. Jau sugalvojau kaip aš čia ją paruošiu, kad vėl visi laižytųsi ir mane girtų:))))
Gaila, kad tas vakarinis apšvietimas nesuteikia patiekalo nuotraukoms tos prabangos ir skonio, koks jis buvo iš tiesų. Jūs privalote paragauti, BŪTINAI:)

21 komentaras:

  1. Tikrai sveikuoliškai, bet ir skaniai atrodo.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Dovile, nepatikėsi, bet tikrai nerealiai skanu buvo, visiems. Arba aš kažkokia ne be aš? O aš taip mėgstu skaniai pavalgyti:)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Tiesa, Dovile Jūs su Nida susirašinėjote apie filmus. Kaip noriu ką nors gražiai gero pažiūrėti...gal ką matei?

    AtsakytiPanaikinti
  4. Tai siūlau tą Toast,jei dar nematei..http://filmin.ru/10056-tost.html
    Dar šitas įspūdį paliko http://filmin.ru/26521-strannaya-zhizn-timoti-grina.html
    Šis patiko visai http://filmin.ru/18463-u-nas-est-papa.html

    O dar nepatikėsi, bet labai šita pasaka patiko ;-) http://filmin.ru/5490-lemoni-sniket.html

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Sudėjau nuorodas iš tokio rusiško saito, nes aš nelabai žinau ten vietų kur online žiūrėt, nes LT puslapius jau gerokai apkarpė, o angliškų sunku rasti nemokamų ar kur registruotis nereikia. Jei kokių žinai, tai pasidalink;-)
      O dukra žiūri per filmai.in, bet ten simboliškai pamokam;-)

      Panaikinti
  5. Dovile, aš dabar nuo filmų nutolusi tūkstantį metų. Kažkoks keistas laikotarpis, nori švelnaus, bet protingo, romantiško, bet protingo, kulinarinio, be ne oliverio, detektyvo, bet tik tikro angliško, o ir šiaip norisi pokyčių gyvenime...atsibodo tas Kaubojiškas gyvenimas:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tai bandyk tą Toast žiūrėt;-) Bus tau kulinarijos... Pusė filmo norėsis tą vaikiuką pamaitint;-))
      Aš rytoj į darbo pokalbį eisiu..

      Panaikinti
  6. Linkiu sėkmės:) Labai labai:) Bet svarbiausia, kad pačiai patiktų:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tai žinai man labiausiai kokiam antikvariate patiktų sėdėt su juodo šilko suknia;-) Ale turiu susipaprastinti ir eiti žemiškesnių darbų dirbt;-)

      Panaikinti
  7. Kartais geriau be šilko suknios, bet tikrai kas tinka širdžiai:) Arba su šilko suknia bet su tuo ką gali pakęsti:))

    AtsakytiPanaikinti
  8. Sveika,
    kaip skaniai čia diskutuojat, o į filmus ir aš užmesiu akį. ;)

    AtsakytiPanaikinti
  9. Sveikas Mindaugai, smagu matyti sugrįžus. O mes čia tikrai smagiai diskutuojame ir ne tik apie maistą:)

    AtsakytiPanaikinti
  10. Sveikos, merginos! Kaip as jau pasiilgau virtuves ir gaminimo! Jau pora savaiciu be to. Kai grisiu, vienas pirmuju patiekalu bus si zuvis! Ir pasiilgau jau panarsyt po blogus bei padiskutuot :) Tik nepasiilgau ziemos :/
    Skaitytoja

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kaip smagu Tave girdėti sugrįžus:)Šiandien klaidžiojom po senamiestį ir žiema neatrodė baisi, bet man irgi mieliau bet kur, kur saulė:) Jau ruošiuosi į šilumą ir aš:)

      Panaikinti
    2. Tai gal susibėgam apie kulinariją papalepėti ir vieną kitą taurę vyno padegustuoti...o tai tuoj prancūziški resursai išseks:)))

      Panaikinti
  11. Sveikos, aš pavėlavus į jūsų diskusiją įsiveržiau. Toast jau pumpuojasi - sekmadienį bus ką veikti:) Odeta, tavo žuvis, tikiu, kad buvo labaaaai skani. Žinai, aš niekaip neišdrįstu su ta druska kepti... Aš sugebu ir be kilogramo druskos kartais persūdyti:) O kiek laiko tu kepi tame druskos luite? Ir ar tikrai žuvis nebūna per sūri? Nu jau baigiu susigundyti pabandyti...:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Man irgi baisu druskoje kepti, nes mes labai labai mažai šiaip druskos naudojame. Bet mane labai domina tas kepimo būdas. Vis pažiūriu kaip kepa kiti, bet pati neišdrįstu. O ta druska kokia turi būti?
      Man šitame recepte moliūgas patinka, nes daug daug jo šaldyto turiu. Ir dabar ištraukiau maišelį ir pagaminsiu šalia vištienos kotletukų apvoliotų sezamuose.

      Panaikinti
    2. Nida, kepant žuvį druskoje svarbiausia: žuvis turi būti su žvynais (lašiša, upėtakis, ešerys, dorada), riebi, dorojant nenupjauti galvos, tik išžarnoti. Į pilvo ertmę pridėti krapų, citrinos ar kitų prieskonių, bet kad žuvis per daug neišsižiotų per pilvą. Tada beri paprasčiausią druską ant skardos dugno, dedi žuvį, užpili druska, kad neliktų neuždengtos vietos. Aš pipurškiu vandeniu, kad druska būtų lipnesnė ir tvirčiau apgaubtų žuvį. Dedu į prieš tai jau įkaitintą orkaitę ir kepu tol, kol pradedu užuosti žuvies kvapą ir iš karto išjungiu, bei ramiai ištraukiu iš orkaitės. Žuvis druskoje vis dar kepa, tad ilgai tempti gumos nereikėtų. Esu paskaičiavusi, kad didelė žuvis druskoje iškepa per max 40minučių. Doradai ar jūros ešeriui manau užtektų ir 25-30min.

      Panaikinti
  12. Dovile, kadangi neunupjauni galvos, nenulupi žvynų, tad žuvis ir neprigeria druskos. Ją gauna tik tada kai daužai suakmenėjusią druską, nes žuvies oda nusilupa kartu su druska. Galiu drąsiai pasakyti, kad tai absoliučiai nesūrus variantas, o pabandyti jūs tiesiog privalote. Tai žiauriai paprasta ir nerealiai skanu, o dar žinant, kad jokių papildomų riebalų ir labai natūralu, mergatės pabandykite, pažadu nenusivilsite ir visiems svečiams dėl paprastumo ir skanumo gaminsite:)

    AtsakytiPanaikinti
  13. Nerealiai skaniai gavos ir dar fbooke pareklamavau Jus :)

    AtsakytiPanaikinti
  14. Labai džiaugiuosi, kad patiko:) Ačiū:)

    AtsakytiPanaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu