Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2013 m. sausio 20 d., sekmadienis

Jaunų kalmarų salotos

Neagaliu nesiguosti pavasario ilgesiui. O kai pavasaris alsuoja į nugarą, tai ir jausmai pavasariniai pradeda kutenti nugarą. Senoliai tai vadina Morčiumi. O kai prasideda morčius, reiškiasi reikia kuo daugiau vartoti afrodiziakų...jūros gėrybės vienas iš jų.
O vakar klajojau po prekybos centrus, buvau Rimi ir Iki. Atrodė, kad viską nusipirksiu Rimi, gausiu lipdukų puodams ir lėkštėms, bet vis tiek reikėjo sugrįžti į mano ištikimąją IKI, kuri išgelbėja reikiamais atvejais:) Taigi, nuo liauspių IKI prekybos centrui, turiu pasakyti, kad ten ir užtikau nuostabiai šviežių jaunų kalmarų ir žinoma, negalėjau neapsipirkti:)
Kalmarus labai mėgtu, beja kaip ir visas likusias gėrybes, bet dažniausiai juos valgau būdama Ispanijoje dėl jų šviežumo ir pateikiamų receptų gausos: Calamari a la Romana (kalmarų žiedai apvolioti miltuose ir trumpai paskrudinti aliejuje, jie nebūna gausioje tešloje, kai LT, o vos vos padengti miltais. Pateikia su citrina), Chipirones a la Plansha (tai kepti jauni kalmarai dažniausiai pateikiami su raudono vyno padažu), Chipirones ancebollados (jauni kalmariukai trumpai užkepti labai karštame aliejuje ir užpilti kepintais svogūnais) ar Calamares en su tinta (kalmarų žiedai troškinti savame rašale) ir dar milijonai visokių kitokių pateikimo būdų, bet šie, kuriuos aprašiau ima viršų kalmarų patiekalų vertinimo skalėje.
Taigi, šiandien gaminsiu jaunus kalmarus keptuvėje ir žinoma valgysime su pavasarį primenančiomis salotomis.
Jaunų šviežių kalmarų salotoms 3 porcijoms reikės:
9 jaunų kalmarų
90 g rukolos salotų
90 g jaunų špinatų lapelių
30 g jaunų svogūnų laiškų
6 šv.ridikėlių
3 valg. šaukštų aliejaus itin tyro
2 valg. šaukšyų raudonojo vyno acto
1 valg. šaukšo balzaminio acto
aliejaus kepimui

Kalmarų marinatui:
1 valg.šaukšto aliejaus
1 valg.šaukšto raudonojo vyno acto
1 arb.šaukštelio medaus
1/2 citrinos sulčių
džiovintų čiobrelių
Ispanijoje, Prancūzijoje viskas labai paprasta, atėjai į prekybos centrą ar į turgų paprašei kokios nori žuvies ar jūros gėrybės. Ją tau išdoroja, supjausto kaip tu nori ir laiminga keliauji namo. O Lietuvoje šito serviso nė su žiburiu nerasi, gal šiek tiek meluoju (yra Katino dienos, bet dabar tik Tymo turguje ketvirtadieniais), bet prekybos centruose, tai į tave kaip į košmarą pažiūrės ir tu suprasi, kad su viskuo teks kautis pačiai. Bet ką aš čia vėl į rašinėlius įsileidau. Pasirodo, kalmarą išdoroti ypač paprasta.
Pirmiausia už kojyčių lengvai truktelėjus išsitraukia visi viduriai. Tada išimi stuburą, jis kaip koks plastmasinis kaištukas irgi išsitraukia be problemų. Iš išorės yra tokia rausva plėvelė, kol viską traukai ji jau supleišėja, tad belieka lengvai paimti ir nutraukti. Kartais nepavyksta vienu ypu, bet per porą kartų ji nusilupa. Išplauname kalmarus ir supylusi marinatą palieku valandėlei kitai pasimarinuoti. O tada keliauja į įkaitintą su aliejumi keptuvę. Kepu vartydama 4-5 minutes. Kol šie gražuoliai išsipučia ir lengvai paruduoja.
Dedu ant salotų nenusausinusi, kad kliūtų ir to nerealaus šilto padažiuko ir štai jums lengva, gaivi vakarienė su vyno taure. Vynas čia labai tiko. Tinka Riesling, Savignion blanc.

Paragaukite, tikrai nenusivilsite:)



14 komentarų:

  1. pritariu, kad išdarinėti nieko sudėtingo..tik šiek tiek užtrunka;) labai skaniai atrodo ;) Smagu, kad pas Tave gali rasti tokią gausybę receptų iš jūros gėrybių ir aplanko labai baltas pavydas, kad gali skanauti šviežių..ech, gal ir man nusišypsos kada tokia laimė ;)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Oditele, pas mus Vilniuje (nežinau kur Tu gyveni) antradieniais ir penktadieniais būna tiek Rimi tiek Maximoje pirkti visokių gėrių. Aišku jų kokybė nežinau kokia, bet šie kalmariukai pirkti Iki buvo fantastiški:) Tik gaila, kad čia niekas jų neišdoroja...o pačiai tenka laiką gaišti:) Ačiū Tau už gražius žodžius, tai dar paskatina nesustoti gaminant jūros gėrybių patiekaliukus:)))

    AtsakytiPanaikinti
  3. Na ir produktyvumas tavo, ir visi receptai mano skonio ;)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Laura, jeigu ką, tai man Tavieji receptai irgi mano skonio:))

    AtsakytiPanaikinti
  5. Oi,Odeta,va cia tikrai morciaus maistas:) man iskart iskyla Ispanija,silti vakarai,terasa, toks jauduliukas kabantis ore,vynas ir juros gerybes. Kalmarai vieni is megstamiausiu.

    AtsakytiPanaikinti
  6. Lina, man irgi tie patys jausmai svaigina:) Jau kaip norisi į ispaniją, kaip mažam vaikui saldainio:)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Mmmm, pajutau, kaip ilgesingai suskaudo kalmarų prisiminimas. Savo skaniausius suvalgiau Perpignan'e... Nežinau kaip tiksliai jie vadinosi, bet buvo "cieli" kepti, lengvai česnakiniai ir su daug keptų daržovių... Nu, žiauru šitai prisiminti. Reiks šeštadienį turguj ieškot kalmarų ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Man tai kalmarų favoritas Ispanija:) Žinoma visur galima rasti nerealių, bet Ispanijoje man jie geriausi:) Bent jau iki šiol.

      Panaikinti
  8. Ir man kazkodel - kalmarai - tai Ispanija:) Nors labai gerai paruostus ir skanius esu valgiusi ne tik ten. Bet vis paminejus kalmarus,iskart Ispanijos vaizdai iskyla ir ju puikieji kalmarai. Ir ne tik:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aš irgi valgiau nemažai kur, bet man Ispanijoje vis tiek jie geriausi. Graikijoje, tiesa, maloniai nustebino ant griliaus kepti didieji kalmarai. Bandžiau ir aš išgrilinti, bet guminiai gavosi. O azijoje, man jie per daug sojiniai. O kur Tu skaniausius valgei? Gal ir man nulėkti kokį vieną kitą sugriaužti:) Nors dabar man favoritai aštuonkojai:)

      Panaikinti
  9. Nusiseilejau ir as... Noriu vel i Ispanija... Mane tik erzina mano tempai - noreciau as dazniau i parduotuves rasti laiko uzlekti, o dabar gaunu per savaitgali karta susipirkti ko mazdaug reikes savaites begyje, nes kitaip - isvis vakarienei vien vyna turetume :D
    Skaitytoja

    AtsakytiPanaikinti
  10. O kas nenori į Ispaniją:(( Laukiu nesulaukiu kada Rynair vėl skris į Alicantę. Rekomenduoju su kompanija nuskristi į San Sebastieną...nerealus dalykas pilvui ir kepenims:))) O emocijos užima viską:)

    AtsakytiPanaikinti
  11. Uztikau ir as grazuoliu kalmariuku maximoj. Neradau tik ridikeliu niekur, na bet vis tiek salotos gavosi labai puikios: lengvos, gaivios tikrai puikiai derancios su baltu vynu.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Oi, kaip džiaugiuosi, kad patiko:))) Ir tokie minkštučiai gavosi? Ridikėliai, tik smulkmena:)

      Panaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu