Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2012 m. gruodžio 26 d., trečiadienis

Pasirodo, Keptas Šv.Kalėdų Žąsinas

Mūsų šeimoje nuo senų senovės, arba tiek kiek mano atmintis neša. Per kalėdas valgydavome keptą žąsį. Kūčios kaip Kūčios, viskas aišku, mažiausiai 12 patiekalų be mėsos, kiaušinių ir pieno produktų. Kažkada, tarybiniais laikais, atrodė, kad tiesiog nebėra ką valgyti, bet dabar mes šeimininkės, tokios išradingos, kad sugebame nerealiausiai fantastiškiausius patiekalus paruošti ir visą adventą be mėsos, pieno, kiaušinių pragyventi.
Išdidžiai turguje nusipirkusi žąsį, kurią kaip mano Senytė ( mes taip vadinome savo senelę) nutariau iškepti savo šeimai ir draugams Šv.Kalėdų proga.
Patiekalui reikės:
1vnt. svorio 4,5kg Žąsies
1,2 butelio raudono vyno
3 valg. šaukštų medaus
3 gvazdikėlių
3 kvepiančiųjų pipirų
1 arb. šaukštelio garstyčių grūdelių (naudojau baltus)
3 šaukštų aliejaus
druskos

Garnyrui:
1 svietinį moliūgą
5 bulves su lupena
Žąsį parą laikiau marinate, karts nuo karto apversdama, kad išsimarinuotų tolygiai. Kalėdų rytą, įpjovusi odą riebesnėse vietose, apibėrusi druska, įdėjau į įkaitintą iki 200 laipsnių orkaitę. Kepiau kas 20 minučių apversdama 1val.30 minučių. kai mėsa pradėdavo sausėti, užpildavau marinatu. Tada sumažinau temperatūrą iki 130 laipsnių ir kepiau dar 1val.30min. Tiesa. kartu sudėjau ir pusiau perpjautas bulves ir sviestinį nedidelį moliūgą (irgi perpjautą pusiau).
Žąsies oda gavosi nuostabiai auksiniai paskrudusio atspalvio, mėsa sultinga, o bulvės su moliūgų pilni žąsienos aromato. Tik vienas dalykas visus prajuokino, kad tai nebuvo žąsis, o buvo ŽĄSINAS. O svarbiausia, kad tai patikrino ir surado patys vyrai:))))
Dar vieną dalyką pamiršau parašyti. Kadangi žąsyje nelabai daug valgomų dalių ir ją reikėtų prie stalo kankinamai vaidinti pjaustant. Aš tiesiog ją iš karto supjausčiau ir pateikiau porcijomis.
Labai aromatinga, sultinga, odelė traški ir šiaip kai liko nesuvalgytos šaltos( labai jau ji mums didelė pasirodė), ji irgi vienodai skani buvo.


 

23 komentarai:

  1. Prajuokinai su tuo žąsinu :) Man žąsies kepimas jau būtų nemažas iššūkis, Tavąjį receptą užsisaugosiu ateičiai, gal užaugsiu ir iškepsiu kada :)
    Tuo pačiu, nors ir pavėluotai sveikinu su gražiausiomi smetų šventėmis!

    AtsakytiPanaikinti
  2. Vilma, paukščio kepimas, tai vienas juokas, palyginti su pyragais ar tortais:) Arba tiesiog, kiekvienam savo. Bet man labiausiai patinka paprasti, bet ne prasti receptukai....kur skonis maloniai nuteiktų gomurį:)
    Ačiū už sveikinimus:) Ir jums dabar jau linksmų Naujųjų metų sutikimo:)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Man irgi taip pat. Svarbiausiai iš gerų produktų gaminti ir kad nebūtų per daug nutolta nuo pirminio natūralaus skonio.
    O tortų ir pyragų išvis nemoku kepti. Kūčioms kepiau iš šaldytos bemielės tešlos su špinatais, krapais ir lašiša, bet tokie kepiniai nesiskaito pyragais, ane?;-)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Dovile, skaitosi dar ir kaip:) Tokius, tai ir aš kartais pakepu šeimynai, bet jie vis tiek pyragai:)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Ane? ;-) Tai kepu kepu aš tada pyragus. Mano mylimiausias pyragas yra iš bemielės šaldytos tešlos, daug daug svogūnų, ementalio sūrio ir dar ant viršaus pora kiaušinių suplaktų su grietinėle ir prieskoniais.
    O kokius tu kepi?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Dovile, dažniausiai su špinatais ir ožkos sūriu. Dar kartais sprimaišau vištienos gabalėlių, o ir šiaip ką turiu po ranka, bet dažniausiai daržovinius.Man medikai dabar daug maisto produktų apribojo, tai teks fantaziją iš viso paleisti į lankas:)))

      Panaikinti
    2. Man irgi reiktų prie daržovinės ir ryžių dietos pereiti vien dėl siaubingos alegrgijos. Dabar kaip per šventes "papuotavau", tai visi "kumpiai" niežti, ir alerginė sloga kamuoja. Bandau save apgaudinėt ir vis niekaip nepasiryžtu sėst ant antialerginės dietos.

      Panaikinti
    3. Dovile, neduok dieve, sukūsime:))) To daleisti negalime:)))))

      Panaikinti
    4. Žinai, čia kaip tas įsitikinimas, kad ko bijai tai tas išsipildo;-) Tai taip bijau sukūst, kad eina sau...;-))) Ir dar turtinga tapt labai bijau;-)))

      Beje, mano šeima nusprendė vakarykščių sviestinių-česnakinių bulvių pakartojimą šiandien vėl padaryti;-)

      Panaikinti
  6. Aš iš vaikystės žąsį prisimenu kaip baisiausią Kalėdų dalį: paukštis visada būdavo perkepęs, sausas, su itin mažai nesukramtomos mėsos, o skarda - pilna riebalų, užtat pati kepu gardžiausias antytes ir vištytes, bet žąsies imtis nedrįstu. O čia taip viskas paprasta atrodo:) Matyt, teks drįsti.

    AtsakytiPanaikinti
  7. Aš kepu ant grotelių,ožemesnėje lentynoje padedu skardą, kad riebalai nutekėtų. Bet tokiu atveju reikia dažnai vartyti ir užpilti riebaliukais. O kai skura teisingai apskrunda ir vidus pakepa, tada jai bereikia pačiai savose sultyse kepti, todėl sumažinama tempearatūra. Būtinai pabandyk, nors man antis irgi laaaabai skanu. O su višta, man ji kažkodėl per sausa gaunasi. Tai aš ją tik dalimis, gabalėliais.

    AtsakytiPanaikinti
  8. Oij kaip cia gerai! Atrodo nuostabiai, Odeta!
    Greitai uzbegau pasveikinti su praejusiom ir dar ateinanciom ;) Daug ideju!
    Skaitytoja

    AtsakytiPanaikinti
  9. Miela Skaitytoja, Ačiū už palinkėjimus, labai labai:)Nuotraukos nelabai vykę, nes visi rėkė "greičiau greičiau", bet skonis tikrai nenuvylė. Rekomenduoju išbandyti, tik šiek tiek karštos kantrybės vartant, kad nesusviltų ir neišdžiūtų.
    P.S. jau vynas jūsų merginų laukia:)

    AtsakytiPanaikinti
  10. Nuotraukos skanios, o tas svarbiausia! Visi super duper dalykai ateina per praktika. Ir, speju, daug laiko atimantis darbas :) O dar kai visi sedi prie stalo... As irgi greiciau prasyciau savo lekstes :)))

    Vyno mielai! ;) Turiu laisva pirma savaite po Nauju (isskyrus 2d. vakara ir 4d. visa), paskui tik nuo 21d busiu. Tai kazkuriuo metu - mielai vyno ir plepesiu!
    Skaitytoja

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. O aš tai laisva tikrai iki sausio 6 d., o paskui vėl vakarais mokslai prasideda. Bet ir tai ne kiekvieną vakarą.

      Naršau dabar po receptus ir mąstau kokių užkandėlių į svečius rytoj nusinešti, kad būtų skanu, lengvai transportuojama, ir šalta. Kokių 3 variantų reiktų.

      Panaikinti
    2. Gal lavasa susukti su ivairiais idarais? Arba Caprese iesmelius (mazi pomidoriukai per puse, ant smeigtuku eina puse pomidoriuko, baziliko lapelis, mazas mocarelos rutuliukas ir vel pomidoriuko pusele), reiktu tik atvezus apslakstyti alyv. aliejumi ir balzamiku, arba galima ir namuose, jei netoli vezti. Dar galima visokiu pyrageliu su sluoksniuota tesla - greita ir gerai atrodo. Keksiuku formelese dar galima kepti, kaip mini tarteletes gaunasi.
      Skaitytoja

      Panaikinti
  11. Merginos, kaip supratau manęs ir nebereikia:))))) Labai gražu skaityti jūsų rekomendacijas. Nusipirkau dvi nerealias Tapu knygas, tiksliau Pintoxu knygas. Žinokit, net saldu pasidarė nuo receptų gausos ir įvairovės. Jeigu "geors būsit, paskolinsiu" ( čia taip mano brolis sako), vakarėliams problemų nebus, žavesiu visus "Užmušit", bet p[irma aš išbandysiu...kaip ne kaip pirkau aš:)))) (juokauju labai labai).
    Aš galiu tik po 10d., bet geriau siūlau susirašyti odetajok@gmail.com Bet kokiu atveju, vynas dar tiek sulauks ir iki po 21d., net kiek ilgai toliau nežinau:)))))

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Prikepiau jau kepinėlių iš sluoksniuotos tešlos su špinatais, sūriu, alyvuogėm ir t.t. Prisluoksniavau, susukau ir supjausčiau tokiais griežinėliais ir iškepiau. Va, jau vienas patiekalas kaip ir gatavas;-) Ryt po darbo kokių užtepėlių pamakaluosiu ir gerai bus;-)
      Nelabai išranki kompanija bus, tai sueis viskas;-)

      Panaikinti
  12. Odeta, ot jau tu kokia;-)) (čia aš apie "užmušimą" tapais). Man labai gaila, bet tarp mano draugų nelabai kam įdomu maistas. Valgo visi bile ką ir mano tos aistros kažką gaminti, bandyti eksperimentuoti, ieškoti nesupranta. Na, tik vyrą galiu nustebint, bet ir tas nelabai išpaikintas yra;-))

    AtsakytiPanaikinti
  13. Oij, merginos, "atsikapsciau" jau po svenciu maratono ir krentu i darbus :)) Grizusi rasau asmeniskai tuomet, Odeta :) Ir, aisku, su Naujais, kad jau ir senokai (kaip man atrodo) buvusiais :)))

    Chi chi, o mes pasinaudojom Tavo erdve, Odeta, kiek patarimais apsikeitem :)) Ir naujos knygos - visada yra geris! As save tik pristabdau, kad maziau pirkciau, daugiau is esamu gaminciau... bet nauju vistiek gi "reikia ir reikia" :)) Kur saviskes pirkai? Ir, aisku, lauksim receptu is ju :)
    Skaitytoja

    AtsakytiPanaikinti
  14. Oi kaip aš jums visoms užpavydėjau vyno...:)
    Žąsis man kol kas - mažai pažinta teritorija... Kartą Lietuvoj bandžiau visą žąsį kepti, gavosi guminė. Svečiai iš mandagumo dae bandė kramtyti, bet sunkiai gavosi:) Ar yra Lietuvoj vietų, kur galima nusipirkti žąsų?? Arba ančių??...

    AtsakytiPanaikinti
  15. Nida, prisijunk ir Tu, visoms užteks:)O jeigu dabar negali, tai pakartosim kai sugrįši:)
    Dabar jau ūkininkai tobulėja, o gal ir žąsų rūšys kitos? Aš pirkau ūkininkų turgelyje, net nežinau koks tai buvo ūkininkas, bet tikrai labai skani gavosi. O antis perku ir tikrai puikiai išdoroja ūkininkų turgelyje, įėjus į kairę 2 durys, ten prekiauja ir labai skania duona, triušiais, bei viščiukais. Aš ten pasiskambinu, užsisakau ir gaunu kaip man reikia filetuotai, visą ar dar kitaip išpjaustytas.

    AtsakytiPanaikinti
  16. Labai puikus receptas!!

    __________________________________________
    Plastikiniai langai vilniuje | Plastikiniai langai panevezyje

    AtsakytiPanaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu