Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2012 m. lapkričio 15 d., ketvirtadienis

Jautienos kukuliukai su paprikomis saldžiarūgščiame vietnamietiškame padaže

Grįžau iš kelionės po Vietnamą ir Kombodžą. Įspūdžiai nerealūs, nuotraukų 2 didžiulės apimties fotoaparato atminties kortelės. O nuo ko pradėti aprašyti kelionę? Norisi ir tą parašyti ir aną, bet suprasdama, kad tai kulinarinis blogas ir negaliu išsiplėsti apie kelioninius nutikimus, pasistengsiu kuo trumpiau aprašyti savo kelionę, įterpdama vietnamietiškų patiekalų.
Kelionė prasidėjo nuo Hanojaus ir jo beprotiško eismo. Pabandykite pereiti gatvę, kai mieste zuja virš 6 mln  motorolerių. Ir jie važiuoja ir prieš eismą, ir per perėjas (ten niekas nepraleidžia pėsčiųjų), ir šiaip eismas vyksta be sustojimo. Pasididžiuodama sakau, mes gatvę perėjom ir ne kartą. Svarbiausia, nesustoti!
Sekančios dienos buvo Ha Long įlankoje, kur mus apsupo apžėlę kalnai-salelės (jų apie 2000). Oi, kaip ten gražu ir auštant ir dieną ir saulei besileidžiant. Maistas buvo fantastiškas, gaminamas laive ir iš jūros gėrybių. Plaukiojome su baidarėmis aplink salas, maudėmės jūroje, leidomės į urvą ( nors čia, mano manymu per didelė garbė taip vadintis) apžiūrėti stalagtitų, mokėmės gaminti "spring rolsus". Visur tvyrojo geranoriškumas, šypsenos, besmalsaujančios beždžionės ir tos rodos visiems dovanojo puikią nuotaiką.
Grįžę į Hanojų ir jau įsidrąsinę dėl maisto švaros, arba kaip bendrakeliaiviai ( o jie medikai, žino ką kalba) sakė, kad jau pasirinkome vietinių bakterijų, tad drąsiai pasivaišinome tiesiog ant gatvės, vietiniame šviežio alaus bare, prie mažų staliukų su vaikiškomis kėdutėmis. Užkandžiams prie alaus gavome pakepintų žemės riešutų, į bananų lapus suvyniotos "šlapenkės" (jos skonis buvo želatinos) su aštriu padažu, vytinto ir pakepto kalmaro (fantastiško skonios, vieną parsivežiau namo, bet jau pačią pirmą dieną pradegustavome, kad net nespėjau nufotografuoti).
Vakare, traukiniu iškeliavome į Hoi Aną. Labai gražus kurortinis miestelis Vietnamo viduryje su nuostabiu japoniško stiliaus tiltu, šventykla, autentišku vietnamietišku namu ir trumpu, bet daug aprėpiančiu koncertuku. Čia daugiausia siuvyklų ( už niekingai pigiai prisisiuvome kostiumų), maistas tampa švelnesnis nei šiaurėje, labai daug žuvies ir jūros gėrybių patiekalų. Turgus, kuriame galima pavalgyti, nusipirkti mėsos, žuvies, vaisių ir daržovių, bei suvenyrų sužavi mus savo švara ir neerzinančiu kvapu, nors lauke tvyrojo virš 30 laipsnių temperatūra.
 Čia žuvies turgus. O nuotrauka apačioje: tame pačiame turguje mitybos vieta. Ar gi nešvaru?
Atvykę į Saigoną. Aplankome vietnamiečių skausmą (karo su JAV palikimą), muziejų ir bunkerius. Mus, nemačiusius šios istorijos, aplanko labai prieštaringi jausmai. Bet tikrai neišsakinėsiu aš savo nuomonės apie kas kaltas, kas nekaltas, kur didesnis skausmas, kur mažesnis. Bet kuriuo atveju žuvo kažkam patys artimiausi ir brangiausi žmonės. O tada vėl didžiulis malonumas, Mekongo delta su 17mln vietos gyventojų ir nuostabūs vaisių sodai ( drakono ūsai, pamelai, papajos, bananai įvairiausių rūšių, Džiako milžiniški vaisiai, kokosai ir t.t.)
Mes plaukėme laivu, važiavome dviračiais žvelgdami vietnamietišką gyvenimą iš vidaus. Mums darė masažus ant laivo viršutinio denio ir maitino tik ką pagauta žuvimi, mums nešė gerti žalią arbatą ir natūralias vaisių sultis (ar gi tai nearistokratiška?). O kitą rytą nuplaukę į turgų ant bangų, stebėjome, kaip apsiperka vietos gyentojai. Žavinga buvo stebėti laivybos įpatumus:)
Grįžę iš laivo ir dar šiek tiek pasiblaškę po Saigoną, išskridome į Kombodžą. Visiškai skirtingą, net negalėtum pagalvoti, šalį.

Grįžusi iš kelionės ir radusi močiutės (mamos) prigamintą jautienos troškinuką, supratau, kad vietnamietiško maisto ( nes jis man taip ir neatsibodo) dar neatsivalgiau. Todėl, pabaigę močiutės sutiktuvių maistelį, puoliau gaminti kažką vietnamietiškai.
 Jautienos kukuliukams:

2 česnako skiltelių česnako
2valg. šaukštų ryžių acto
2,5 cm smulkiai sukapotos imbiero šaknies
paprikų sulčių (iš keptų išsiskiria toks sultinukas)
1/2 laimo sulčių
1 arb.šaukštelio rudojo cukraus
reikėjo kalendros, bet nebuvo parduotuvėje pirkti, tad nedėjau
 Visus jatienos kukuliukams skirtus ingredientus suminkau ir sufarmavosi rutuliukus padedu į šoną.
Garnyrui skirtą svogūną perpjaunu pusiau, ir su visa oda padedu kartu su paprikomis kepti į orkaitę prie 190 laipsnių 30 minučių. Ištraukiu paprikas iš orkaitės. Jas sudedu į maišelį ir išnešusi į balkoną vėsinu, kad lengviau nusiimtų oda.Sudedu kukuliukus į orkaitę. Po 10 minučių, ištraukiu pravėsusias paprikas iš maišelio (vėsinau balkone, nes dabar ruduo), o jų sultis supilu prie kukuliukų, sudedu likusius padažui skirtus ingredientus ir paprikas atgal prie kukuliukų į orkaitę.
Paprikas, svogūną ir kukuliukus sudedu į lėkštes. Padažą perkošiu per sietelį ir užlieju. Papuošiu krapų šakele.
Šiek tiek ne vietnamietiškas, bet nerealiai skanus patiekaliukas. O padažą kai kas net išlaižė. Labai lengvai pikantiška vakarienė.

1. Koks sutapimas - musu draugai is to paties marsruto grizta ryt :) Isivaizduoju, kad apie kukuliukus norisi rasyti maziausiai, bet jie irgi labai puikus! :)

2. Ačiū. O kelionė ištiesų fantastiška buvo. Pirmą kartą keliavome su agentūra, turistiniais maršrutais, bet nė kiek nenusivylėme. Nors mes užsisakinėjome tiesiogiai per vietnamiečius (taip ir gerokai pigiau gavosi), bet suorganizuota viskas buvo puikiai. Rekomenduoju būtinai aplankyti šią šalį. Man norisi į ją sugrįžti.

3. Odeta, važiuojant į darbą tokia mintis iškilo. Ar tu negalėtum padaryti sąrašiuką (dažniausiai pasikartojančių ingridientų) ką reikia nusipirkti vietnamietiškiems (ar bendrai azijietiškiems) patiekalams ir ko nebūtų eiliniame prekybos centre, nes pvz. mėsos, daržovių, ryžių gal ir rastum kur aplink namus, bet ryžių acto, tai nelabai;-)

1. Dovile, Visada reikia turėti sojos padažo, žuvies padažo, imbiero šaknies, citrinžolės ir laimo vaisiaus su čili pipiriuku bei česnako. Būna dar visokie krevečių, austrių padažai, bet pagrindas vis tiek yra mano prieš tai išvardinti. Visų šių produktų galima nusipirkti tiek Maximoje, tiek Rimi, dėl Iki nežinau.

4. Ech.....kaip faina bent paskaityti :)
    Dovile, ryžių acto, tai tikrai būna eiliniame prekybos centre, o va su žuvies padažu atsimenu teko pavargti kol radau :)

1. O jeigu sugalvosi važiuoti, galėsiu duoti vietnamietiškos agentūros adresą, kad būtų ir pigu ir kokybiška:)

5. O tas žuvies padažas dažnai naudojamas? Tai va, skubiai reikia must-have sąrašiuko, kurį realizuosim penktadienio pavakaryje arba šeštadienio ryte ir galima bus jau savaitgalį ramiai eksperimentuot.

1. Dovile, tikrai žuvies padažas pas vietnamiečiu you must have:) Ir ryžių actas, prieš tai pamiršau jį įrašyti.

2. Basanavičiaus g. visų šių produktų yra. Nusipirk ir ryžių lapų "spring rollsams" nerealūs užkandžiukai gaunasi.

3. Tik uzsidare sita parduotuvele :/ Gal kazkur kitur persikele is Basanaviciaus g., nes lapas priklijuotas su kazkokia info, bet niekad nesustojau paskaityti.
      Skaitytoja

4. Labai senai buvau aš toje krautuvėlėje. Gaila, dar tokia visai nieko buvo. Bent jau tais laikais, kai Vilniuje specializuotų ar guarmetinių su žiburiu nebuvo rasti įmanoma. Dabar pradėjau galvoti, kur dar galima būtų rytietiškų prekių nusipirkti, tikriausiai tik didžiuosiuose prekybos centruose. O gal kas žino kur?

5. Tai aš mačiau, kad jie kažkur kitur išsikelt ruošiasi, bet kur ir kada neužsifiksavo.

6. Dovile, zuvu padazas buna didziuosiuose prekybos centruose visuose, prie egzotisku prekiu. As ji naudoju praktiskai visiems rytietiskiems patiekalams :)
    Odeta, o man kaip tik norisi daaaaaug nuotrauku ir ispudziu paskaityti! Gal atskira irasa vien apie kelione? :) Labai labai idomu, uzsinorejau ir as ten! :) Ir receptas puikus, greitu laiku manau irgi bandysiu :)
    Skaitytoja

1. Apsižiūrėjau ir pamačiau, kad pamiršau įrašyti imbierą 2,5cm šaknies. Aš jį smulkiai sukapojau.
      O dėl nuotraukų, tai ir man jų norėjosi kuo daugiau parodyti, bet pagalvojau, geriau aš vis prie savo azijietiškų po vieną ar kelias pridėsiu

7. Vau vau vau! kaip tik laukiau Tavojo iraso, nes idomu be galo. Mano tos salys netraukia, bet mielai skaitau, ziuriu ir domiuos informacija :) Tik dek dek daugiau nuotrauku. Atsidaryk tema keliones ir startas! Kai jau apie tusus ir kremus pradesi rasyti, tada skusiuos :P

1. Aguonėle, man Vietnamas toks sumišęs su Prancūziją, architektūra, maistas ir šiaip gražūs žmonės:)O apie tūsus ir kremus man sunkiai. Na nebent "išrasčiau" kokį stebuklingą veido kremą:))))

8. Lb saulėtos nuotraukos, skaisčiai pavydas net ima :p
    Jau žinau, šis patiekalas žmonai labai turėtų patikti. :))))))))

9. Mindaugai, lietaus nematėme visiškai, ko nepasakysi su karščiu. Jo tai nepagailėjo:) O maistas ten labai smagus, LT skonis atrodo beskonis. Dabar studijuoju knygas kurias iš ten parsivežiau, gal tapsiu azijos patiekalų žinove (juokauju?:))

10. Odeta, visa laimė, kad tavo bloge krūva ne azijietiškų patiekalų receptų, tai jei kokius "labai nevalgomus" patiekalus pradėsi gamint, bus proga archyve pasiknasiot (juokauju irgi;-)
    O dėl azijietiškos virtuvės, tai mane labai nauji prieskoniai domina, tik nelabai suprantu proporcijų, kad nepadaugint ir skanu šeimynai būtų.

11. Dovile, nuo Pranc8zijos vis tiek niekur toli nenušoksiu, tad ir patiekaliukai tikiuosi išliks valgomi. Nes ir pati mėgstu pavalgyti, o ypač dabar (netikėtai mane priglaudė kauno klinikos pasiremontuoti) kai valgau beskonį maistą, tai tik apie tai ir svajoju, ką tokio skanaus skanaus reikės pasigaminti.
    Aš visada bijau nepadauginti, todėl dedu po nedaug, paragauju ir vėl pridedu ko trūksta, o po to suskaičiuoju kiek ko dėjau, kad tikrai skonis nenuviltų.
    Kai grįšiu į Vilnių, galėsiu paskolinti kurią vieną iš savo azijietiškų knygų, kad proporcijas pajausti, o gal kokį receptuką nusikopijuoti:) Kurį galėtume sykiu pagaminti, o po to palyginti:)))

1. Odeta, sveikatos. Tikuosi, kad ten neliūdi labai, turi kompą, knygų ar žurnalų. O maistas ligoninėje išties baisus. Nieko valgyt negalėdavau ir ištisai jogurtus valgiau, tai net po 7 metų negaliu jogurtų pakęst. Paskui sugalvojau pirkti kefyrą ir į jį visokius prieskonius (karius, ciberžolę, pipirus ir t.t.) maišyti, tai kažkiek paįvairino mano ligoninių dietą;-)

2. Sveikatos! Sveik greiciau, tikiuosi nieko rimto!
      Skaitytoja

12. Ačiū merginos. Nesu didelė ligonė...tik trupučiuką. Tai šiandien su vyru buvo proga pasivaikščioti po šaltą Kauno senamiestį, pagurkšnoti jaukiai arbatą ir apturėti nuostabius pietus Le Rouge restoranėlyje. Jeigu būsite Kaune, rekomenduoju užsukti, labai skanios jūrų šukutės. ir išsivaizduokite, kainos irgi padorios:)

1. Buvau ir aš tame restoranėly. Man taip pat labai labai patiko! Geras maistas, padorios kainos ir aptarnavimas mielas :)

2. O aš ir pamiršau parašyti, kad aptarnavimas tikrai labai mielas:) Dar norėsiu ten nukakti.

13. Ech, seniai jau Kaune nebuvau, o man nostalgija, nes 10 metų Kaune pragyvenau. Klausyk, Odeta, o tu prancūzų kalbą moki? Nes dažnokai rašai patiekalų pavadinimus prancūziškai.

1. Tai va ir aš Kaune tik darbo reikalais visad būdavau, tad šiandien net šiek tiek pavaikštinėjome. Prancūziškai moku tik tiek, kad restorane, viešbutyje, turguje nusipirkti, užsisakyti galėčiau. O tarimas, tai jau neduok die...perskaityti lengviau nei suprasti ka kalba.

2. Bet pasyviai mokausi, skaitau kulinarinius žurnalus, žiūriu TV. Tikiuosi, po kokių 5 metų kalbėti laisvai...:))))

14. Tai jau neblogai turėtum mokėti. Aš tai anglų mokausi mokausi ir galo tam nėra. Va, ryt testas, o aš Puaro žiūriu (aišku, angliškai), užuot modalinius kartočiausi.

15. Dovile, kadangi man nėra didelio poreikio profesionaliai kalbėti nei prancūzų, nei ispanų kalbomis. Tai aš jomis tik žaidžiu. Moku tiek, kiek reikalinga būnant tose šalyse. Nors dabar atsirado kita bėda. Pradėjau labai maišyti: būdama Ispanijoje pradedu kai kuriuos terminus, frazes sakyti prancūziškai ir atvirkščiau Prancūzijoje ispaniškai prabylu. Nors, turiu pažymėti, kad Bordeaux regione prancūzai supranta ispaniškai, o kadangi čia pamėgę britai, tai galima rasti vieną kitą mokantį ir angliškai.
    Pasigirk, kaip pavyko testas?:) Tikiuosi, puikiai?:)

16. Testas vakare turėjo būti, o aš po pietų su neaiškia diagnoze namo pardūmiau. Skauda viskas ką gali skaudėt ir temperatūra virš 38. Darbų lyg tyčia milijonai, terminai ant nosies, o aš iškritau.
    Voliojosi lovoje ir apie gyvenimą mąstau..kažkodėl liūdnai..

1. Dovile, tik jokių liūdnyčių:)) Daug daug karštos arbatos, geriausia aviečių lapų, medaus su citrina...ir rožiniai sapnai su gausiu prakaitu. Ryte atrodysi kaip nauja:)

2. Viriau šiandien vištienos sultinį ir bandau miegu, poilsiu, arbatomis ir sultiniu gydytis. Pernelyg dažnai jau kimba prie manęs virusai, reik imuniteto stiprinimu užsiimti. O tau kaip gydytis sekasi? Neliūdna, neskauda? Ar valgyt ko skaniai turi?;-)

17. Odeta, su kokiu malonumu perskaičiau tavo kelionės įspūdžius... Visi prisiminimai atgijo prieš akis:) Gaila, mes neturėjom galimybės pamatyti Halong Bay, bet visą kitą maršrutą padarėm taip kaip tu:) O jau tos nuotraukos su gatvės maistu tai net širdį paglostė. Noriu į Aziją....

18. Nida, taip norejosi kuo daugiau nuotraukų ir įspūdžių įkelti, kad nutariau padaryti serialą. Tik ilgokai užstrigau su kulinariniais savo "šedevrai",o čia juk kulinarinis blogas:)
    Mane irgi žavi Azija, ai ir šiaip viskas kur galima nukeliauti. Dabar blaškomės tarp Australijos, Peru ir Aliaskos. Juokėmės, kad reikės traukti burtus. Arba kelione pareguliuos lėktuvų bilietai. Bet dar iki tol, reikės į Prancūziją ir Dubaju sulakstyti, paslidinėti kažkur (šiais metais labai apsileidę su kurorto pasirinkimu), o gal dar kur nors, dar nežinau:)

1. Na, tu šaunuolė keliautoja...Ot, pavarai;-) O tu su dukra paprastai keliauji?

19. Dovile, per moksleivių atostogas ir slidinėti visada keliaujame visa šeima. Tik dabar prasideda paauglystė, tai kartais norai pradeda skirtis, bet slidinėjimo maniakai esame visi kaip ir maisto ragautojai:)

20. Matai, aš čia klausiu todėl, kad maniškė tik antroje klasėje ir jau sugebėjo dėl kelionių daugiausiai pamokų praleist. Tai guodžiamės, kad kelionės kartu su šeima irgi svarbi lavinimosi dalis, bet vistiek kažkaip sąžinė graužia. O dukra skanų maistą kada pradėjo vertint? Maniškei vis dar pieniškos dešrelės ir blynukai su bananais.

21. Dovile, mes stengėmės, kad kuo mažiau praleistų pamokų, bet kol buvo pradinukė, pasimuliuodavome dėl kelionių ir mes. Tačiau nuo 5 klasės, stengiamės, kad mokslų neapleistų. Jeigu norės, prisikeliaus pati. Pieniškas dešreles nustojo valgyti, kai per kažkurią TV parodė iš ko jos yra gaminamos. Be to, aš pati stengiuosi, kad visuomet namuose būtų karšto ir įvairaus maisto. O kai kito pasirinkimo nėra, valgo viską kas būna tos dienos meniu:)

22. Odeta, nebloga pas jus geografija - Australija, Peru, Aliaska, Dubajus, Prancūzija... Į Aliaską tai mane kažn ar kas prikalbintų važiuot (ten gi ŠALTA!!), Peru savo kojom perėjau, o Australijos ir Dubajaus tai jau neatsisakyčiau:)

23. Nida, Prancūzija, nesiskaito:) Čia įprastas maršrutas, kaip į namus. Dubajuje karts nuo karto tenka darbo reikalais nuvykti,tad irgi nesiskaito. O atostogos, tai yra, kai važiuoji toli toli ir ilgam. Nes kuo toliau tuo labiau pagalvoji, kad gyvenimas trumpėja, tad reikia, kol turime sveikatos pamatyti atokiausius kampelius, o po to jau vietoje pasimalsime. Tik dabar niekaip negalime apsispręsti kur nukakti kitais metais. Aš noriu Australijos, vyras Peru, o draugai buvo Aliaskoje ir taip ją išgyrė, kad kaip alternatyvą renkamės ir ją. Nors, kartais būna visai kitaip. Sėdi vakare prie interneto, naršai po skrydžių pasiūlymus ir staiga pamatai, kad gali "beprotiškai" pigiai nuskristi ten ar ten. Susiskaičiuoji atostogų likučius ir perki bilietus, o jau po to suki galvą ką ir kaip pamatysi. Mes stengiamės, bent kartą metuose išvykti kur nors toli. O Europoje,tai kaip namie, "susimakaluoja" darbas, poilsis ir t.t. Ir šiaip, mane uždaryti ilgiau kaip 2 mėnesiams negalima, "išprotėsiu" aš ir išvesiu iš proto aplinkinius. Taip ir blaškausi tarp čia ir ten. Nida, o žinai kas svarbiausia, aš visada grįžtu namo:)