Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2012 m. spalio 1 d., pirmadienis

Svogūnų džemas

Svogūnų džemas? Taip. Be galo be krašto skanus, kaip garnyras, padažas, ta "uoga" (cinkelis) kuri padaro užkandį tobulu. O pagaminamas?.. net didžiausiam tinginiui nesukelia problemų....na gerai, šiek tiek kantrybės reikalauja. Kodėl aš jį gaminau? Gal todėl, kad:
Ūkininkų turgelyje moteriškė įpiršo nusipirkti raudonųjų svogūnų už pigiai, nes jai jau darbas baigėsi, labai daug atsivežusi buvo, o gal tiesiog mažai pirkėjų tebuvo;
Visada grįždama iš Prancūzijos įsidedu kelias Foie gras dėžutes;
Antiena dažnas svečias ant mūsų šeimos stalo ir t.t.
Svogūnų džemui reikės:
1kg nuvalytų raudonųjų svogūnų
200 ml raudono vyno
100 ml raudonojo vyno acto
100 g cukraus
2 šaukštų medaus
1 šaukšto balzamico padažo
1/2 arb.šaukštelio druskos
alyvuogių aliejaus
čili pipiriukas (aš sugalvojau paimprovizuoti)
Pirmiausia susipjaustau svogūnus. Įkaitinu puodą su aliejumi, suberiu supjautytus svogūnus. Kai šie apkepa, suberiu cukrų, supilu vyną. Pastoviai maišydama po 20 min. supilu raudonojo vyno actą, medų, įdedu pipiriuką ir toliau verdu apie 2 valandas vis pamaišydama, kad neprisviltų. Pabaigoje supilu balzamico actą ir po 15 minučių išgriebiu čili pipiriuką ir džemą sudedu į mažus stiklainukus, kad atsidarius būtų galima greitai suvartoti.
OOOO pas mus šis gardumėlis vartojasi labai greitai:))

8 komentarai:

  1. Gaminsiu! Kaip tik dabar ieškojau kokio nors svogūnų džemo tiesą sakant. Ir pats receptas man prieš nosį nukrito :D Kaip skaniai čia viskas skamba, ačiū Odeta :) Ir su foie gras turi pirštukus apsilaižyt!
    Skaitytoja

    AtsakytiPanaikinti
  2. Labai džiugu, kad sugundžiau:) Svogūnu džemą gaminu dažnai, kartais net iš vieno svogūno. Esu gaminusi iš paprastų svogūnų, tai truputi agresyviau jaučiasi svogūniškumas, o raudonieji švelnesni...ir jeigu nežinotum, kad tai svogūnai, reikėtų dar pamąstyti kokį džemą valgai;)
    Man jis labai skanu net su vištos krūtinėle. Jis taip šauniai papuošia visus blankius ir dar labiau suintensyvina išraiškingus produktus.
    Man foie gras yra tikras delikatesas, bet šių metų atradimas yra rillettes. Tai dabar nerimstu kaip noriu pasigaminti.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ai, aš lygiai taip pat - valgau visus FR skanėstus, pirštus laižausi tik ir nieko atsisakyti negaliu :D Pradedu manyti, kad tikrai myliu tą lopinėlį žemės... Et, kad ten pagyvenus ilgoooookai.. Nusivažiavau į lankas ;)
      O dėl džemo, nekartą irgi esu dariusi iš raudonųjų svogūnų, bet vis su kitokiom receptų variacijom. Kažkokio vieno net neturiu "the best", tad kaskart bandau ką kitą. Ai, tik matyt su razinom niekada nekartočiau, kažkada senai dariau, bet kažkas ten ne taip buvo... O šis tai tikrai, ir prie mėsų, ir su bruschetta puikiai, tik vaizduotė pajungti reikia :)
      Skaitytoja

      Panaikinti
  3. O mes visad svajojome praleisti senatvę kažkur Italijoje, bet kai apvažiavome Prancūziją, supratome, kad būtent čia norime nusileisti iš savo begalinių darbų. Oras švelnus ( Akvitanijos regione),minkštas, maistas nerealus ( net patys prancūzai sako, kad tai pats guarmetiškiausias kraštas Fr), vynas man arti tobulybės. Ko dar norėti? O dar ir vyrai moka viliokiškai elgtis;) Tokia moterimi pasijuntu, kad pasitempti norisi:)) Nors man prancūzės visai nepasipuošusios ir visai prastai atrodo.
    Mano vyras nemėgsta razinų, tai jas ypač retai tenaudoju. Vis bandau prisitaikyti prie visų įnorių:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Nesu detaliai išvažinėjusi FR, Akvitanijos irgi, bet įsivaizduoju, kad turi būti gera vieta :) Et, smagiai ten turi būti pagal Tavo aprašymą :)
      O aš lygiai taip pat, galvojau kad senatvę norėčiau Italijos pietuose sau smagiai leisti, kur karšta karšta, em bet tačiau, planų kompromisas būtų matyt FR, arba kitaip manęs lauktų Laplandija kokia, pagal vyro norus :D Ai, jis irgi razinų nemėgsta, tai čia ir buvo ta bėda su svogūnų džemu, tik galvojau nerašyiu, tiek to :D
      Ir susigundžiau Akvitanijos regionu, bent kokį Bordo reiktų aplankyti manau! Nes iki šiol iki ten "nedasikapstėm".
      Skaitytoja

      Panaikinti
  4. Jeigu susiruošite pakeliauti po Bordo regioną ( Akvitaniją) mielai pasidalinsiu geromis vietelėmis.
    Kas dėl karščio, tai šiais metais Bordo regione viskas išdegė, nes buvo temperatūra užkilusi iki 40 laipsnių. Net karščio mėgėjai visai nesidžiaugė. O sako pietinėje Fr prie Viduržemio jūros, kai kuriuose regionuose dar baisiau buvo. O man pietinė Italija truputi per laukinė pasirodė ( kulniukas), o Sicilija, Sardinija, Toskana beprotiškai patiko. Norėčiau kur nutūpti, bet jau per vėlu...mes jau Fr.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Ačiū labai! Kai į Bordo planuosimės kelionę, būtinai leisiu sau paprašyti pagalbos ir patarimų... :) Del IT - Sardinja turbūt būtų buvusi mano vieta. Bet kuo toliau, tuo labiau mano širdis linksta prie FR.. Laikas parodys :) O as tegaliu pasidžiaugti ir baltai pavydėti dėl nutūpimo FR ;) Pasaka ten turėti kampelį savą manau :)

    AtsakytiPanaikinti
  6. Būtinai, man bus malonu pasidalinti patirtimi:)

    AtsakytiPanaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu