Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2012 m. rugpjūčio 27 d., pirmadienis

Cepelinai ir kiti grybavimo ypatumai

Negaliu susilaikyti neprisigyrusi. Pirmą kartą gyvenime gaminau cepelinus ir kieme prisirinkau baravykų. Sakysite, o kas čia tokio...oho, kai tie cepelinai atsigula su šviežių baravykų padažiuku, negaliu atsispirti net ir aš, cepelinų nemylėtoja. Pasiekiau savo rekordą, suvalgiau 2 per nežinau kiek metų.
Mūsų šeimos nuostata, kad vasarą reikia gyventi Lietuvoje ir čia labai yra ką veikti, o ir oras mūsų skūroms įprastas. Mes važiuojame ilsėtis į sodybą, kurią vadiname paprasčiausiai kaimu arba prie jūros į Palangą. Net nepastebime, kaip prabėga laikas ir ateina ruduo, kai reikia vaikui eiti į mokyklą, važiuoti į Prancūziją arba tiesiog prasideda grybų sezonas.
Grybų sezone mes esame šiek tiek išprotėję. Prisirenkame, prisivekuojame, prisidžioviname, prisišaldome, prisiraugiame, o po to nevalgome. Tada šitą gėrį daliname giminėms, draugams, pažįstamiems, bendradarbiams. O šį kartą su mumis gamta iškrėtė visišką pokštą. Kaimas mūsų yra beržyne, o kaip žinia, tokiose vietose auga paberžiai, raudonikiai, musmirės, na jeigu pasiseka, tai vienas kitas ir baravykas teikiasi išdygti. Šį kartą penktadienį suradome 48, šeštadienį 5, sekmadienį, kad taip nebūtų liūdna išvažiuoti namo-15. Tiesiog šeimynomis, būriais, kaip kareivukai prisirikiavę laukė mūsų, kol bus surinkti. To dar nėra buvę per visą šios sodybos gyvavimo istoriją, o ir mano grybavimo per pusvalandį, tik vakarienei ar trumpam apeisiu, variantui neįtikėtina.
O kadangi sodyboje retai tenka būti vieniems, draugai čia kaip čia, tai reikėjo ką nors sugalvoti, kad išnaudoti darbo jėgą, būtų ką veikti, linksma, o ir šiaip kaimiškai tradiciška. Esame kepę kugelį http://cocinarendez-vous.blogspot.com/2011/08/kugelis-su-sonine.html, karką, gaminę makaronus http://cocinarendez-vous.blogspot.com/2012/07/karstas-sestadienis-ir-naminiai.html, o dabar bus CEPELINAI:
Pintinė bulvių
1/4 virtų ir sutrintų bulvių ( matuojant pagal priskustų bulvių kiekį)
250 g jautienos
250 g paukštienos
1 svogūnas
druskos
maltų juodųjų pipirų
Padažui:
1/2 litro nuvalytų, supjaustytų ir apvirtų grybų
1 svogūno
1/2 litro grietinės
1 valg. šaukšto sviesto
Bulves nulupame, sutarkuojame, nusunkiame. Krakmolą susidariusį iš nuospaudų, sugrąžiname į masę. Viską išminkome, pabarstome druska, vėl paminkome. Formuojame cepelinus su malta mėsa ( iš jautienos, paukštienos, smulkiai kapotų svogūnų).
Pasigaminame padažą. Apkepu smulkintus svogūnus svieste, sudedu nuvalytus, supjaustytus ir apvirtus grybus, supilu grietinę ir troškinu apie 7 minutes.
Totalus apsirijimas, mirtis visoms mano dietoms, o kai pagalvoji, kartą per kelis metus visai ir smagu paišdykauti:)


10 komentarų:

  1. Atsakymai
    1. Ačiū:) Tai tikrai labai lietuviška:) Nežinau ar aš to fanė, bet karts nuo karto galima ir taip:)

      Panaikinti
  2. Atsakymai
    1. O taip...tikrai riebu ir laaaaabai sotu:) Man po tokių pietų, vakarienės ir pusryčių nesinorėjo:)

      Panaikinti
  3. Fain. Aš nesenai gavau bulvių tarkavimo mašiną, nusipirkau maišą bulvėm spaust ir tyla. Niekaip neprisiruošiu :)
    O grybų aš neverdu, verdu nebent tuos, kuriuos būtina nuvirt. Nuvalius ir nuplovus sudedu į puodą ir jie susitroškina savo sultyse. Paskui jau dedu juos kur noriu :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Pagaliau aš prisiruošiau:))))) Metus mašinikė prastovėjo, be cepelinų, kugelio ir į juos panašių patiekalų:))
      Tu klausei, kaip darau baravykus. Būtent, užverdu, nugraibau putas, pridedu prieskonių ir verbu jų pačių sultyse apie 30 min. o finale įdedu krapus. Man jų skonis nerealiai papildo. O baravykai labai gaivūs gaunasi savose sultyse:)

      Panaikinti
  4. O džyyyz, Odeta, sakote, kad nemokate rašyti??? Krizenau visą įžangą skaitydama :D Taip smagiai gyvenate, rodos! :)
    O grybų išties, nereikia ir negalima pervirti, naudoti jus tik troškintus savo sultyse, verdant sriubą nenupilti (kaip anksčiau mėgta bent tris kartus nupilti, arba bent tą esu girdėjusi), o šaldyti - nuvalytus ir max nuplautus, viskas. Iš senųjų dzūkų gauti patarimai (čia atsakymas man, kai paklausiau, kodėl mano grybai niekad nebūna tokie skanūs ir kvapnūs, kaip kad dzūkų :D).
    Aš irgi, absoliučiai cepelinų nevalganti, rodos, kad net sukirsčiau kelis iš tų nuotraukų :D
    Skaitytoja.

    AtsakytiPanaikinti
  5. OOo....ačiū ačiū, bet tikrai taip nėra. Šaldau tik nuvalytus, nevirtus. Voveaitės karčios gaunasi, jų negalima šaldyti. Raugintos, jos nerealios..."aukštuomenė" valgė, baldelino t.y. svaigo ...ir ne tik jie, visi. O apie dzūkus, Tavo teisybė, ką moka tai moka:)
    Kadangi nesu didelė grybų virėja, tik rinkėja, tai apverdu juos visus išskyrus: baravykus, voveraites, rudmėses ir kažkokius, kur tik vyras pažįsta ( Kreivabūdės ar kažkas tokio).

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Del raugintų - visiškai sutinku, nerealiai skanu! Aš voveraičių prisišaldau, mažesnių, padažams arba kišams man žiemą - puikiai sueina. Hmm man jos pradeda karstelti jau nebent pavasarop, jei užsilieka, o šiaip iki Naujųjų kaip ir skaniai naudojasi... Ir dėl rinkimo - pritariu, aš irgi didesnė rinkėja, ką vyras užrodo, tą ir renku :D Žodžiu, situacija panaši ir pas mane, su tais grybų pažinimais ir virimais :)))

      Panaikinti
  6. O aš voveraites visas išmečiau. Jooo, situacija grybavimui vienoda:)))))

    AtsakytiPanaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu