Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2012 m. liepos 4 d., trečiadienis

Pulpo a la Gallega

Kartoju ir kartoju ir dar milijoną kartų kartosiuosi, kad dievinu jūros gėrybes. Vos nuvykusi į Ispaniją, visada išsiverdu aštunkojį http://cocinarendez-vous.blogspot.com/2011/08/kelione-astuonkojo-tema.html , kurį, po to pjaustau po vieną kitą koją ir valgome paruoštą tai vienokiu, tai kitokiu būdu. O jų nėra labai ir daug. Juk svarbiausia, kad pajusti jo natūralų skonį. Galima tai vadinti ispanišku tapu, galima vadinti nesuderinta vakariene, bet svarbiausia, kad tai "žiauriai" skanu ir gurmetiška.
Pulpo a la Gallega ( Aštunkojis Galicijos stiliumi), tai patiekalas kilęs iš Galicijos, kur net ruošiami aštuonkojų virimo čempionatai-festivaliai.O jie daro labai paprastai. Pirmiausia, užverda išdorotą aštuonkojį ir išgriebia. Perdeda į kitą puodą su verdančiu vandeniu, prideda prieskonių ir verda, priklausomai nuo gyvio dydžio, 40-60 minučių, o jeigu jau jis dydžio ohoho, tai gali reikėti pavirti ir iki 1,5 valandos, bet ne ilgiau. Tuo pačiu, priklausomai nuo bulvių virimo įdeda virti ir bulves. Bet nuo šios vietos, aš darau šiek tiek kitaip.
Aštuonkojį aš išverdu taip, kaip ir aprašyta. Tada, dalį jo dedu į šaldytuvą arba į šaldiklį (priklausomai koks jo dydis ir kiek laiko esame pasiruošę jį vartoti), kitą dalį marinuoju, bet apie tai aprašysiu kitame įraše, nes nesinori visko primakaluoti:).
Taigi, išsiverdu bulvių. Šioms baigiant virti, išsiimu jau išvirtą ir šaltą aštuonkojo koją, dedu į tą patį puodą, bet tik trumpam. Nupilu vandenį, pjaustau ir dedu į lėkštę, apšlakstau ypač tyru alyvuogių aliejumi, apibarstau rūkytos paprikos milteliais ir mėgaujamės...ne, čia jau reikia parašyti iš didžiosios raidės: MĖGAUJAMĖS!
Ar ne tiesa, kad Genialumas slypi paprastume?:) Tik gaila, kad LT nėra pirkti normalių aštuonkojų ir jų niekas neišdoroja. Jeigu neturite galimybės pasigaminti namie, tai būtinai, privalomai nuvykę į Ispaniją paragaukite šio nuostabaus, nuodėmingo Pulpo a la Gallega...

13 komentarų:

  1. Valgiau Prancūzijoje, gamino draugai prancūzai...irgi su bulvėmis ir raudonu padažu. Man tada užkliuvo padažas, jis buvo per intensyvaus skonio, taviškis aštuonkojis matau skanesnis ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Laura, pas mane be nieko, tik su paprikos milteliais. Aš Pancūzijoje tik aštunkojo carpaccio esu valgiusi, o Ispanai dar marinuotą valgo, bet man jis per rūgštus. Mane turguje pardavėja mokė kaip jį reikia marinuoti, aprašysiu prie progos, nes marinavau

      Panaikinti
  2. Ooooo, taip! Tik pietuose kai valgydavom jelapeno salia megdavo padeti, nerealiausias skonis! Paprasta, bet be proto skanu :) O kad LT be sansu geru juros gerybiu gauti - faktas, labai gaila :(((

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kur gerų krevečių ir midijų, gal ir kitų gėrybių ( negarantuota, nes nebandžiau) Vilniuje žinau kur gauti, tik reikia pirkti pakuotėmis, o jos jau priklauso kaip būna supakuotos. Man dar skanu ant griliaus keptas, bet vieną kartą kai iškepiau, teko visą jį pasiųsti į šiukšledėžę. Dabar aštunkojį marinuoju.

      Panaikinti
    2. Odeta, isduokite pasalpti, kur Vilniuje jos bazuojasi :) Matyt nezinau, padekit man, m? Noriu irgi skaniu patiekalu ;)

      Panaikinti
    3. Uzsisakyti telefonu galite 862480183 Tatjana, Parduotuvėlė "Katino dienos" Antakalio g. prieš 18-ą buvusią vid. m-klą. Arba yra Savanorių pr. 178 ar 167 ar 176.nepamenu tikslaus skaičiaus, bet "Salu zivis" Man atrodo, tai yra Latvių kompanija, telefono neturiu, esu tik auto nuvykusi ir nusipirkusi krevečių. Man ten superinis lygis.

      Panaikinti
    4. Aciuuuu, bandysiu ;)

      Panaikinti
  3. Tai va...užsikepiau šukučių pabandyt, o kur gaut šviežių Kaune velnias žino...

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Laura, nuo gegužės vidurio iki rugpjūčio vidurio austrės, moliuskai ir visi kiti dvigeldžiai yra nelabai kokybiški, nes ne jų sezonas. Aišku, kai dabar viskas vyksta pramoniniu būdu, tai jų galima gauti visada, bet kaip mano mylii prancūzai sako: visam maistui yra savas laikas. Todėl linkiu mėnesiuką pakentėti ir tada šukučių užsimanyti:))))Aš šukutes pirkdavau Rimi, Panoramoje, Vilniuje. Gal Kaune yra kokia didelė Rimi? Rimi jūros gėrybes atveža antradieniais, penktadieniais, bet penktadieniais jos man gražesnėmis atrodo:)

      Panaikinti
    2. Jau teks kentėti :) Kažkada girdėjau apie jūrų gėrybių sezoniškumus, bet kai retai valgau tai ir primiršau....reiks pasidomėt rimčiau, kad nebūčiau balta varna :)

      Panaikinti
    3. Laura, šiandien Palangoje buvomes belgiškame restoranėlyje pietų. Valgėme sriubą sraigių, man ji pasirodė kaip pas Tave knygoje. Galiu pasakyti, kad labai skani, nors man šiek tiek trūko aštrumo ir mano šeima nutarė, kad kitą kartą imsime aštrią.
      Aš sezonų stengiuosi laikytis, nes visada noriu gauti geriausią:))

      Panaikinti
  4. Odeta, pagaliau pagaliau pagaliau! aš nusipirkau teisingą aštuonkojį ir savaitgalį pagaminau šitą patiekalą. Likau sužavėta, ir tikrai žinau, kad, pasitaikius progai, gaminsiu dar ne kartą. Ačiū už receptą ir nuostabią patirtį!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kristina, į sveikatą :) Man tai irgi pats skaniausias aštuonkojo ragavimo būdas, ypač kol jis karštas. Po to jau visos kitos improvizacijos gali būti geros :)

      Panaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu