Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2012 m. liepos 9 d., pirmadienis

Pirmasis aštuonkojų marinavimas ir salotos

Kaip jau gyriausi http://cocinarendez-vous.blogspot.com/2012/07/pulpo-la-galega.html išsiviriau aštuonkojį ir dalį kepiau, viriau Galicijos stiliumi, o kitą dalį marinavau. O marinatą man išdavė ispaniško turgaus pardavėja. Nežinau ar viską teisingai supratau, nes skaityti ir kalbėti yra visai skirtingi dalykai, o jau girdėti ir suprasti, tai jau tikras mokslas. Taigi, pajungusi visą savo klausą, žinias, fantaziją diskutavau su moteriške gal pusę valandos. Nors už mūsų susidarė eilė gal iš kokių 6 žmonių, bet visi kantriai laukė, o kai kas prisijungė ir prie mūsų diskusijų, bet jokių jokių prieštaravimų, pasipiktinimų, kad jų neaptarnauja, nerodo dėmesio....kaip malonu, kai visi šypsosi:)
Aštuonkojo marinavimui naudojau:
1/2 aštuonkojo apie 1,5 kg/vnt. svorio
1/2 litro alyvuogių aliejaus
pipirų mišinio ( juodieji, baltieji, kvepiantieji, žalieji, raudonieji)
3 lauro lapus
1 arb. šaukštelį čili pipirų miltelių ( neaštrių)
50 ml balto vyno acto
1 arb.šaukštelio cukraus
Nežinau ar aš teisingai viską supratau, ką mane mokė, bet gaminau taip: virtą aštuonkojį supjausčiau vienodo storio gabaliukais, kad visi skoniai vienodžiau įsigertų: pipirus, lauro lapus, nuplikiau verdančiu vandeniu ir sumaišiau su jūros gėrybės gabaliukais; aliejų, čili pipirų miltelius, cukrų, actą sumaišiau ir užpyliau ant aštuonkojo gabalėlių. Svarbu, kad marinatas apsemtų. Po paros ragavome, buvo labai skanu. Bet man susidarė toks jausmas, kad kuo ilgiau jie stovėjo, tuo skanesni darėsi. Likutį net į namus atsivežiau ir su malonumu, prie vyno, kaip Tapą suvartojome, bet dar spėjau ir salotas pagaminti. Joms reikės:
200 g jaunų špinatų lapų
6 slyvinių pomidoriukų
1/2 baltojo saldžiojo svogūno
marinuotų aštuonkojų
aliejaus
maltų juodųjų pipirų
O čia jau viskas nerealiai paprasta. Svogūnus, pomidorus supjaustau, sumaišau su špinatais, iš marinato išgriebtais ir nusausintais aštuonkojais. Apšlakstau šlakeliu šviežio aliejaus. Hmmm...žinokite, kaip skanu....gaila, kad nebeliko šio gėrio:)


5 komentarai:

  1. Šiaip įdomu pasidarė - į ką panašus aštuonkojo skonis? Kalmarą? Midiją? Žuvį? :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Nerijau, aštuonkojis visiškai neprimena Tavo išvardintų jūros gėrybių. Jis turi labai savitą skonį, minkšta ir puri mėsos tekstūra vos vos primena krevečių ar omaro, bet skonis visiškai netas. Jo rausvi kraštai yra kaip žele (na nevisai taip, čia aš per žiauriai apibūdinau),bet tai yra pats skanumas...bent jau man. Kalmaro neprimena visiškai, nebent sepijų ikrus (kiaušinėlius. Esu kažkada pavasarį valgiusi Klaipėdoje, "Skandale" aštuonkojų carpaccio, manau susipažinti kas tai yra ir ar vertas dėmesio ten galima. Mane aštuonkojo paruošimo kokybė tenkino, aišku, turint omeny, kad tai ne Ispanija ar Graikija.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Sveiki, o kiek laiko virti astuonkoji pries marinavima? :) deku uz ats. :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Sveiki, aštuonkojo virimas labai priklauso nuo dydžio. Virimo techniką esu aprašiusi http://cocinarendez-vous.blogspot.com/2011/08/kelione-astuonkojo-tema.html 1,5kg aštunkojį viriau valandą. Būtinai (privalomai) reikia dėti į šaltą vandenį ir šiam užvirus, pavirti iki 10 minučių, o poto pakeistus vandenį virti maždaug 45min. iki 1val. Priklausomai nuodydžio. Druską dėti reikia likus 10min. iki virimo pabaigos. Kitose knygose ra6o, kad reikia j5 virti iki 3valandų ant mažos ugnies. Bet aš gaminu taip, kaip esu ir aprašiusi. Man toks jis labai patinka. Poto atsipjaunu kiek noriu ir gaminu arba pulpo a la Galega arba marinuoju. Dabar liko dar išbandyti su pomidorų padažu. Kaip tik Rimi parduotuvėje užtikau mažiukų aštuokojukų pirkti, reikės išbandyti, bet pabandysiu nevirti, o iš karto kepti ar dar kaip nors. Tikiuosi padėjau, jeigu dar kils klausimų rašykite.

      Panaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu