Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2012 m. balandžio 1 d., sekmadienis

Beveik klasikinis totoriškas bifšteksas

Kokių tik dabar negamina Totoriškų bifšteksų (nors dabar kalbininkai rekomenduoja rašyti "Totoriškas kepsnys", bet man neskamba, todėl sau leidžiu nukrypti nuo kalbininkų rekomendacijų ir vadinti jį kaip visame "sviete" vadina Totorišku bifšteksu)? Gamina klasikinius jautienos ar eksperimentuoja su strutiena, lašiša, tunu http://cocinarendez-vous.blogspot.com/2012/02/tartare-di-tonno-tuno-tartaras.html ir dar visokiausių mėsų, žuvų, jūros gėrybių, daržovių ar vaisių įvairove.
Šiandien aš gaminsiu klasikinį Totorišką bifšteksą, iš jautienos. Naudosiu jautienos kryžmę (arba kitaip sakant, nedarbinio kumpio mėsą), nors dažniausiai naudojama nekepta jautienos išpjova, jeigu nori prabangiai. Kadangi išpjova yra labai brangi mėsa, todėl galima naudoti kryžmę, ar kuo aukštesnės kokybės kumpio dalį, svarbu, kad kuo minkštesnė būtų. Taigi mėsa gali būti kapojama arba malama. Man skaniau smulkiai sukapota. Prancūzai kartais Totoriškam bifteksui parodo labai įkaitintą sausą keptuvę ir vos vos apkepa. Bet aš labiau mėgstu žalią, klasikinį bifštekso variantą.
Kaip ir matosi nuotraukoje, Totoriškam bifšteksui naudojau:

200 g jautienos kryžmės
2 ančiuvių file
1 nedidelį svogūnėlį ( reikėtų naudoti šalotą, bet aš neturėjau)
6 sūdytus kaparėlius
5 karnišonus ( mažulėlius agurkėlius)
1 kiaušinio trynį
druskos
maltų juodųjų pipirų

NENAUDOJAU: garstyčių 1 arb. šaukštelio. Man jos padaro mėsą rūgščia, mažiau jaučiu mėsos skonį. Bet pradedančiąjam valgytojui, patarčiau jų dėti. Totoriškas bifteksas bus labiau marinuotas ir mažiau jausis natūralus mėsos skonis.
Mėsą smulkiai sukapoju ir padedu šaltai. Tai yra svarbu. Tuo metu susmulkinu svogūną, kaparėlius, ančiuvius, karnišonus. Viską sudedu į lėkštę, kad kiekvienas galėtų susimaišyti kaip pats nori.
Kai mėsa kapota, visas bifšteksas gaunasi stangresnis, kai gamini maltą (naudojant smulkią mėsmalės formą), jis gaunasi skystesnis. Dažnai, kad įgautų stangresnę formą, maltas Totoriškas bifšteksas būna apkepamas įkaitintoje sausoje keptuvėje po 1 minutėlę, bet tikrai ne ilgiau, kad neiškeptų, o tik įgautų formą.
Kitas Totoriško bifštekso pateikimo variantas gali būti jau viską sumaišius.
Man asmeniškai pateikimo būdas nėra svarbus. Mėgaujuosi, ne dažnai, bet su didžiausiu malonumu. O šiandien dėjau Totorišką bifteksą ant savo keptos duonos http://cocinarendez-vous.blogspot.com/2012/03/mano-pavykusi-pusiau-rugine-duona.html , kuria vis nepabosta džiaugtis.

7 komentarai:

  1. Niam niam ♥ Bet aš tokia bailė, kad kas su žaliu kiaušiniu, tai nilabai į burną įsidėčiau :(
    Nu man tavo receptai tokie išskirtiniai bet tuo pačiu puikūs, kad seilės bėga į nuotraukas bežiūrint! Ar gaminčiau pati? Nežinau. Kodėl? Bijau žalių mėsų, bet pati valgau mielai tokius ruoštus restoranuos.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Galimas Totoriškas bifteksas ir be kiaušinio. Bet jeigu žalios mėsos nevalgai, tai jau kitas reikalas. Svarbiausia aukštos kokybės, ekologiška mėsa turi būti. O restoranuose tikrai negali būti garantuota kokios ji kokybės. Tad, jeigu valga juose, namuose dar saugiau. O dėl kiaušinio, ar vaikystėje "gogal mogal" nevalgei? Kažkada labai bijojau valgyti žalią mėsą ir aš, bet kartą paragavusi...negaliu sustoti:)) Kartą, keliaudama po Šveicariją, viename miestelyje pietų metu gal 85% valgytojų (pilna kavinė buvo)vien "tartarą" valgė:)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Bet va tame ir reikalas, tos aukštos kokybės jos gauti!

    AtsakytiPanaikinti
  4. Totoriško daug nesuvalgysi, todėl iš ekologinio ūkio...o tokių Vokietijoje tikrai yra, pati esu mačiusi nedidelėse parduotuvėlėse, pažymėtų ekologiniu ženklu, tikrai galima nusipirkti...Tiesiog, kai pribresi noru, bus ir mėsos ( Juokauju) Aš pirmą kartą bandžiau, kai atėjo darugai į svečius, nes žinojau, kad šiek tiek bus linksmybių ragaujant, maišant, diskutuojant, piktinantis, purtantis nuo pasibjaurėjimo, kaip galima tokį produktą valgyti:))) Bet galiu pasakyti, kad linksma buvo tikrai:))

    AtsakytiPanaikinti
  5. Aš kiaušinio žalio nebijau, bet žalios mėsos tokį šmotą, va čia tai neperlipu per save.. reikės kur kada užsisakyti (saingt germain gal?), nes namie nelabai drįstu gaminti.. nors labai intriguoja :)

    AtsakytiPanaikinti
  6. Šį patiekalą seniai svajoju pasigaminti!

    AtsakytiPanaikinti
  7. Mindaugai, mes tokį šmotą dalinamės pusiau:))) Nežinau dėl Saint Germaino, aš ten sūrius ir kepenėles valgau, bet skaniausią "tartarą" esu valgiusi Vilniuje "Markus ir Ko", o Klaipėdoje vis neatsižaviu "Skandalu". Jeigu dedi garstyčių, mėsa pasimarinuoja. Galima šlakelį degtinės ar kito stipraus alkoholio įpilti, dezinfekuoja:)
    Jei pradėti valgyti žalią mėsą, tai tikriausiai reikėtų nuo Carpaccio...čia bent mėsa privalo būti šaldyta, užpila balzaminio actuko, aliejuko:)Tarpkitko, esu labai neblogą Carpaccio valgiusi "Forte" Algirdo g., bet kartais jie ten nusigrybauja.
    Iš tiesų, tai svarbiausia mėsos kokybė:)
    Laura, būtinai pasigamink, tikiu, nenusivilsi.

    AtsakytiPanaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu