Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2012 m. kovo 31 d., šeštadienis

Mano pavykusi pusiau ruginė duona

Nenustoju žavėtis Aguonėlės duonomis http://aguonele.blogspot.com/ . Taip skaniai, apetetingai, tvarkingai, gražiai ir rūpestingai jos kepama duona užduoda tokį toną, kad negali nekepti prasčiau atrodančią, kvepiančią ar skanią duoną. Man tai tapo lyg atskaitos taškas, kad aš turiu iškepti skoniu ir išvaizda jai nenusileidžiančią duoną. Taip, kaip tame pasakyme, kad mokiniui yra labai svarbu peraugti savo mokytoją. Taip ir man. Aguonėlės duona, nežinau kaip jums, bet man ji tobula. O aš noriu išmokti kepti ją kaip Aguonėlė. Ir šiandien įvyko ta, laimingoji diena, kai buvau patenkinta savo iškepta duona. Ne, ji toli gražu ne tokia kaip kepa Aguonėlė, bet ji mano, iki šiol keptų duonų, pati geriausia. Visais atžvilgiais, skonis - nerealus, vaizdas -pusėtinas, duonos pluta - minkšta, bet neištižusi ar neįkandama.Neturiu nei KA (kitchenaid), nei duonos kildinimo krepšio, nei kitų įmantrių prietaisų, bet turiu labai daug meilės kepti DUONĄ. Išduosiu paslaptį...pirksiu KA, pasitaupysiu ir pirksiu...labai jau nerealus įrenginys, dar nežinau nė vieno, kas turėtų ir keiktųsi.  Na, o aš labai noriu pasidžiaugti savo duona....Valio...pavyko...KEPSIU dar ir dar!!!!!
Dalį recepto nusižiūrėjau pas Forellę http://www.forellesreceptai.lt/pusiau-rugine-duona , dalį improvizavau pati. 
Pusiau ruginei duonai reikės:
200 g rupių ruginių miltų
200 g kvietinių miltų (812 C)
80 g kvietinių miltų (550 D)
200 g ruginio raugo ( pasiruošiau iš vakaro 20g raugo starterio, 90g rupių kvietinių miltų, 90g vandens)
360 ml vandens
1 v.š. kmynų
1 v.š. kepintų linų sėmenų
1,5 v.š. medaus (mano vienas labai didelis valgomasis šaukštas buvo)
2 a.š. druskos
Sudėjau visus ingredientus, išminkiau, kad visakas persimaišytų ir palikau 30 minučių pailsėti tešlai. Poto ėmiausi rimto minkymo 10minučių. Tešla buvo lipni ir jau galvojau, kad vėl bus nepavykęs gaminys, bet palikau 3 valandoms kilti kambario tepratūroje. Po to lengvai perminkiau ir sudėjau į kepimo skardą išklotą kepimo popieriumi pakilti. Kadangi buvome pakviesti į svečius, tai mano duotos tešla skardoje išbuvo 11valandų.
Ryte radau duoną pakilusią ir labai pasiruošusią kepimui. Su nerimu dėjau kepti į orkaitę, įkaitintą iki 230 laipsnių su vandens dubenėliu 10 minučių, nes galvojau, kad nebūčiau pavėlavusi, po to išėmiau ir atvėsinusi iki 180 laipsnių kepiau dar 30 minučių. Kepimo trukmė gavosi 40 minučių. Oi, kaip aš visa susirūpinusi tikrinau dantų krapštuku, ar iškepusi duona.
Kai duona atvėso, pjaustėme, tepėme sviestu ir valgėme valgėme valgėme....


10 komentarų:

  1. Oho, atėjau nuraudau ir net nežinau ką norėjau parašyti o.O
    Ačiū visų pirma!
    O duonelė atrodo gardžiai!

    AtsakytiPanaikinti
  2. Dar ir šiandien lakstau kaip ant sparnų, niekaip neatsidžiaugiu savo išsikepta duona.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Šaunuolė! Puikiai žinau tą jausmą, kai pirmą kartą kepta duona pavyksta :) Kepant ruginę labai rekomenduoju salyklo įdėti, pamatysi, kaip dar skaniau, kvapniau bus ir plutelė traški

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aš nesu ta labai emocionali, bet šią duoną pabučiavau...man ji tokia brangi:)))

      Panaikinti
  4. Sveikinu su pergale! Aš kai išsikepu duonos turiu madą dar vos šiltos paragauti su sviestu. Nors būna, kad nenoriu valgyti, esu soti, vistiek ragauju, nes žinau, kad paskui gailėsiuos, kad to nepadariau ;)

    AtsakytiPanaikinti
  5. o šį kartą aš buvau sau didvyrė, išlaukiau kol atvėso...aišku, neatšalo, bet kokia ji nuostabiai skani...nereali ir dar daug daug pagyrų:)))

    AtsakytiPanaikinti
  6. Sveikinimai! Duona atrodo labai skaniai, rodos ir kvepia per ekraną :)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Jau seniai nesu patyrusi tokio nuostabaus jausmo:))) Tiktai tikrai ji tokia neapsakoma:))

    AtsakytiPanaikinti
  8. Pažįstamas jausmas :) Aš panašiai skraidžiau ant sparnų, kai iškepiau savo pirmąjį ruginės duonos kepaliuką :) Sveikinu!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū Vilma! O kad Tu žinotum koks jaudulys, prieš kepant 2-ą...ar pavyks, o gal tai tik buvo "fuksas"?

      Panaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu