Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2012 m. vasario 7 d., antradienis

Lietiniai

Kai baigiasi moksleivių atostogos, kai baigiasi šalčiai ir vaikas pradeda vaikščioti į mokyklą ir būrelius- labai svarbu suorganizuoti mitybą. Aš būnu rami, kai žinau jog grįžusi iš mokyklos dukra ras maisto šaldytuve, o jeigu dar nesudėtingai pašildomo, tai man kaip mamai yra tikras džiaugsmas. Kadangi dukra labai mėgsta lietinius susuktus su įvairiausiai ingredientais, todėl aš prikepu jų kalną, prisuku su  varške, bananais, sūriu ir kumpiu ar dar kuo nors, priklausomai nuo sezono ir būnu rami, kad pagaminau pusfabrikačių. O jau ar vaikas teiksis pasišildyti ir suvalgyti, čia jau kitas klausimas. Kartą pamiršo įjungtą kaitlentę ( ačiū jai, kad kaitlentė protingesnė už nedidukę moksleivę), o dažniausiai ji būna tokia "užimta", tiek "reikalų", kad mityba lieka paskutinėje vietoje. Geriausiu atveju pereina per spinteles ir randa saldainių, sausainių ar dar kokių jai ir mūsų svečiams tinkančių delikatesų, "sveikuoliškų".
Tačiau, kad aš jausčiausi pareiginga mama prikepu lietinių ir sąžinė rami:)
Lietiniams reikės:
2 kiaušinių
1 stiklinės pieno
1/3 stiklinės virinto ir atvėsinto vandens
miltų
druskos žiupsnelio
cukraus žiupsnelio
aliejaus
Pirmiausia įpilu porą didelių saujų persijotų miltų, įmušu kiaušinius su druska ir cukrumi. Viską labai gerai išmaišau,kad masė taptų tiršta, bet vienalytė, tada pilu po truputėli pieną vis maišydama blynų masę. Jeigu masė tampa per skysta, priberiu dar miltų. Taip supilu visą pieną ir vandenį. Blynų masė turi būti kaip riebios grietinėlės.
Vaikystėje mama lietinių blynų keptuvę trindavo su lašiniu ir blynai kvepėdavo spirgučiais, kas man kaip vaikui labai nepatiko, nors dabar gal visai ir skanus kvapas ir skonis būtų? Bet kokiu atveju, į masę įlieju apie 2 šaukštus aliejaus. Viską labai gerai išmaišau. Keptuvę įkaitinu ir lieju lietinius. Kartais pirmas blynas prisvyla, bet tik kartais:)
Įdarą gaminamės pagal savo pageidavimus ir suvalgymo greitį. Estetika ir pateikimas priklauso kas kepa ir kas valgo.
Dukra nuostabiai susuko ir iškepė lietinius...aš negaliu išduoti paslapties koks tai buvo įdaras, nes tai jos kulinarinis šedevras:)

3 komentarai:

  1. Prikepiau rytojaus pusryčiams :) Ir pirmas blynas neprisvilo!
    kas be ko, nėra lietinių recepto, kuris nesigauna. Bet! man visi lietiniai (nesvarbu pagal kokį receptą kepčiau) būna šiek tiek skylėti. Aš kai padarau tešlą, ji būna labai išplakta, su daug burbuliukų. Dėlto iškepus turi skylių. Su kuo plaki tu? aš šluotele.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Viena moteriškė mane mokė, kad visų blynų tešlą reikia palikti pailsėti 10-15 minučių. Gal nuo to nebelieka skylių? O gal tu keptuvę tepi aliejumi? Aš dedu jį tik į tešlą. Nežinau kodėl burbuliukai gaunasi...bet gal tai linksmiau?:)

    AtsakytiPanaikinti
  3. As irgi esu girdejus, kad lietiniu tesla reikia palikti 10-15 min "pailseti". Manau jog cia ir yra tas suo pakastas :)) vis laiko tam nerandu... nes alieju pilu i tesla, jokiu riebalu daugiau nenaudoju.
    Vienas minusas tame, kad jei idaras su suriu (dazniausiai) tada jis rupuze per skylutes bega lauk :D

    AtsakytiPanaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu