Interneto puslapio peržiūrų skaičius

2012 m. vasario 12 d., sekmadienis

Kaimiška duona

Vis vartydama puslapius internetinėse platybėse, stebėdama kaip nuostabiai gražiai ir skaniai atrodo iškepta Srovės, Redos, Anželikos ar Aguonėlės duona, neatsispyriau ir aš išbandyti. Kadangi buvau padrąsinta dėl sėkmingai iškeptų bandelių ir patikėta mano sugebėjimais, kad galiu iškepti ir duoną, ėmiausi šį savaitgalį duonos kepimo. Labai atsakingo darbo.
Bandysiu teoriją pritaikyti praktikoje. Dar kartą perskaičiau "blogerių" duonos kepimo puslapius, bet nutariau, kad reikia kepti iš knygos ( ne veltui turi būti mokėti pinigai, ir jeigu išdrįsta išleisti knygą, tai jau tikrai kepėjas turi būti garantuotas savo gaminiu). Į šį procesą pažvelgsiu labai atsakingai ir gaminsiu kaip parašyta knygoje "Kepame duoną namuose" gramas į gramą, mililitras į mililitrą.
Taigi raugui naudojau:
180g ruginių miltų
1 a.š. sausų mielių
200ml vandens

Užmaišiau raugą ir palikau 12 val. rūgti

tešlai naudojau:
visą raugą
15 v.š. pieno
100ml vandens
2a.š. aliejaus
2.5 a.š. druskos
6 a.š. kmynų
150 g ruginių miltų
450 g kvietinių miltų
2 v.š. saulėgražų

Tešlai skirtus produktus ir raugą išminkiau ( minkiau 15 minučių) ir palikau 1,5 valandos šiltai. Padariusi kepaliuką palikau dar pakilti 0,5 valandos. Tada dėjau į įkaitintą iki 200 laipsnių temperatūros ir kepiau 1 valandą, nuolat prikišdama nosį prie orkaitės stiklo, ar tikrai ji gerai kepa?
Kad duonos oda būtų minštesnė, kepiau į orkaitę įdėjusi indą su vandeniu. Reziume: duonos pluta įtrūko ( kodėl?), nors duona buvo įrašyta į ruginių duonų sąrašą - nekvepėjo rugiu,bet gavosi puri, minkšta. Man ji savo konsistensija priminė miežinę duoną (ragaišį).
Merginos, taip nuostabiai jūs kepate duoną, kad man dar mokytis ir mokytis iš jūsų! Bet tuo pačiu paguosiu ir save, pirmas blynas tik truputi prisvilęs gavosi:)

8 komentarai:

  1. Duonos pluta įtrūksta, nes būna per mažai pakildinta ;)
    tau čia viskas gavos kuo puikiausiai! Pas mane irgi pirmi kepimai nebuvo idealūs, viskam gi savas laikas! Svarbu pradėti.
    P.S. aš pvz visiškai nemėgstu kepti induose, nes man nesigauna iki šiol ideali ji. Duona "prakaituoja", iš indo tie garai išeiti nelabai gali, ko pasekoje duonelė klampesnė gaunas.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Ačiū už patarimą. O kaip tu saugaisi nuo per storos plutos?
    Tavo aprašymas kaip kepti duoną, nerealus, ypač man pradedančiąjai.

    AtsakytiPanaikinti
  3. man dar nepasitaikė nei vienos duonos su stora pluta. Tiesiog būtina įkaitinti orkaitėje skardelę ant dugno, į kurią pilas pusė puodelio verdančio vandens kai pašaunama duona. Susidarę garai duoda įtakos pačios duonos kilimui bei plutai ;)
    P.S. malonu jei galiu kuo padėti :) pati žinau, kai ieškojau informacijos ir visur padraikai tik rasdavau.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Dabar darysiu raugą...laiptelis po laiptelio...o Tavo patirtis ir patarimai ypatingai naudingi:) Gal nereikėtų ties hobiu sustoti? Gal galima iš to išvystyti ką nors...?

    AtsakytiPanaikinti
  5. Oi ne...sukuos tarp verslininkų privačiai, mane jie smaugia kodėl aš iš blogo nei cento neuždirbu :o Bet žinai, man tai malonumas, man atsipalaidavimas po pačios darbo (dirbu soc. darbą su vaikais) ir lai taip liks. Nenoriu savęs kažkaip įsipareigoti ir prarasti tą džiaugsmą, be spaudimo save darant maistą džiuginti. Man užtenka vieno ar kito komentaro, ir aš patenkinta, savimeilė paglostyta ♥
    P.S. laikau kumščius dėl raugo ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Sutinku, man irgi smagu, kai kulinarija hobis ir galiu būti neįsprausta į rėmus, galiu laisvai improvizuoti. O komentarai...labai smagu jų sulaukti, jausti, kad žmonėms patinka arba nepatinka tai ką darai:)
      Ačiū už palaikymą:)

      Panaikinti
  6. Odeta, įkišiu ir aš savo trigrašį :) aš manau, kad viskas Jums gaunasi neblogai, tik daugiau pasitikėjimo savimi :)
    Taip pat noriu patarti bandyti kepti duonytę pradžioj pagal Aguonėles publikuotus receptukus, nes pas ją viskas labai aiškiai išdėstyta ir pradedančiajam (ir ne tik) duonos kepimo lobynai :) be to ji atvira pagalbai :) aš pati mokiausi ir mokausi iš jos, žinoma neaplenkdama ir kitų duonos kepimo lobynų...
    Sėkmės didžiausios :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Reda, labai didelis ačiū už palaikymą ir trigrašį:)Stengsiuosi, labai labai:)

      Panaikinti

Komentuokite, diskutuokime, labai laukiu